A felújítás részleteiről Nagy Sándor városfejlesztési, valamint Kovács Tamás gazdasági alpolgármester tájékoztatta a sajtó megjelent képviselőit.
Koromné Fenyvesi Rózsa önkormányzati képviselő és Makrai László, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft. ügyvezető igazgatója
még március 19-én jelentette be, hogy mintegy 169 millió forintból felújítják a 4-es villamosvonal egy részét a Dugonics tér és a Szivárvány kitérő, valamint a Pick szalámigyár és a Szabadkai út közötti szakaszát. A beruházás céldátuma május 17-e volt, amely az ígéreteknek megfelelően teljesült is, így szombat üzemkezdettől újra közlekedhetnek a villamosok a 4-es felújított szakaszán.
Az alsóvárosi szakasz rekonstrukciójának köszönhetően arra is lehetőség nyílt, hogy a vonalon alacsonypadlós PESA típusú járművek közlekedjenek. Szombattól tehát helyreállt a forgalom a 4-es vonalán, a villamosjáratok újra a teljes hosszon, Tarján és Kecskés végállomás között járnak.
Mint Nagy Sándor a sajtótájékoztatón elmondta, a valódi, teljeskörű rekonstrukció sajnálatos módon a 4-es villamosvonal teljes szakaszán nem valósulhatott meg, hiszen a kormány által ígért források nem érkeztek meg, amely egyébként kapacitásbővítéssel járt volna és melynek része volt új járművek beszerzése is. A 10 milliárdos kormányhátározatot első körben kitolták, majd lényegében váratlanul vissza is vonták, így a szegedi önkormányzatra maradt a felújítás finanszírozása. A felújítás azonban elkerülhetetlenné vált, miután a 4-es szakaszán napi működési gondok léptek fel és hosszabb ideje jelentős sebességkorlátozás volt érvényben.
A 4-es villamosvonal egyébként népszerű az utazóközönség körében, hiszen a vonalán számos új társasház is épült, mostantól ráadásul az alapcsonypadlós PESA járművek is közlekedhetnek rajta a fejlesztésnek köszönhetően. Nagy Sándor ugyanakkor hozzátette, egy teljes rekonstrukciót a mostani felújítás nem vált ki, jelenleg egy élettartam hosszabbító beavatkozást sikerült eszközölni a rendelkezésre álló forrásokból.
Kovács Tamás gazdasági alpolgármester a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a felújításánál felhasznált síneket a 3F-es vonal rekonstrukciójára vásárolta a Szegedi Közlekedési Társaság, amelyeket végül a 4-es vonalán használtak fel és amelyek ugyan használt vasúti sínek, azonban sokkal nagyobb terherbírással rendelkeznek. A tervek szerint a viszonylag könnyű járművek sokáig tudják majd használni a most átadott szakaszt.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!