Szombattól újra jár a villamos a 4-es vonal felújított szakaszán

Belföldi hírek, 2024.05.18

Befejeződött a 4-es villamosvonal rekonstrukciója, ezért május 18-án üzemkezdettől újra jár a villamos a Dugonics tér és a Kecskés végállomás között.

PESA villamos A felújítás részleteiről Nagy Sándor városfejlesztési, valamint Kovács Tamás gazdasági alpolgármester tájékoztatta a sajtó megjelent képviselőit.  

Koromné Fenyvesi Rózsa önkormányzati képviselő és Makrai László, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft. ügyvezető igazgatója még március 19-én jelentette be, hogy mintegy 169 millió forintból felújítják a 4-es villamosvonal egy részét a Dugonics tér és a Szivárvány kitérő, valamint a Pick szalámigyár és a Szabadkai út közötti szakaszát. A beruházás céldátuma május 17-e volt, amely az ígéreteknek megfelelően teljesült is, így szombat üzemkezdettől újra közlekedhetnek a villamosok a 4-es felújított szakaszán.  


Az alsóvárosi szakasz rekonstrukciójának köszönhetően arra is lehetőség nyílt, hogy a vonalon alacsonypadlós PESA típusú járművek közlekedjenek. Szombattól tehát helyreállt a forgalom a 4-es vonalán, a villamosjáratok újra a teljes hosszon, Tarján és Kecskés végállomás között járnak.  

Mint Nagy Sándor a sajtótájékoztatón elmondta, a valódi, teljeskörű rekonstrukció sajnálatos módon a 4-es villamosvonal teljes szakaszán nem valósulhatott meg, hiszen a kormány által ígért források nem érkeztek meg, amely egyébként kapacitásbővítéssel járt volna és melynek része volt új járművek beszerzése is. A 10 milliárdos kormányhátározatot első körben kitolták, majd lényegében váratlanul vissza is vonták, így a szegedi önkormányzatra maradt a felújítás finanszírozása. A felújítás azonban elkerülhetetlenné vált, miután a 4-es szakaszán napi működési gondok léptek fel és hosszabb ideje jelentős sebességkorlátozás volt érvényben.

A 4-es villamosvonal egyébként népszerű az utazóközönség körében, hiszen a vonalán számos új társasház is épült, mostantól ráadásul az alapcsonypadlós PESA járművek is közlekedhetnek rajta a fejlesztésnek köszönhetően. Nagy Sándor ugyanakkor hozzátette, egy teljes rekonstrukciót a mostani felújítás nem vált ki, jelenleg egy élettartam hosszabbító beavatkozást sikerült eszközölni a rendelkezésre álló forrásokból.  

Kovács Tamás gazdasági alpolgármester a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a felújításánál felhasznált síneket a 3F-es vonal rekonstrukciójára vásárolta a Szegedi Közlekedési Társaság, amelyeket végül a 4-es vonalán használtak fel és amelyek ugyan használt vasúti sínek, azonban sokkal nagyobb terherbírással rendelkeznek. A tervek szerint a viszonylag könnyű járművek sokáig tudják majd használni a most átadott szakaszt.


(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!