A projekt kivitelezése miatt elrendelt (személyszállító vonatokra vonatkozó) vágányzár 2018. április 4-én kezdődött és 2021. február 22-ig tartott. Mostantól a próbaüzemé lesz a főszerep, melynek során a járműveknek 15-15 ezer kilométert kell megtenniük hiba nélkül. Ehhez igen hosszú időre lesz szükség, így a legkorábbi időpont, amikor menetrend szerint utasokkal járhat a trami-train, idén szeptember.
Információink szerint február 25-én helyezik áram alá a vonalat, majd néhány nappal később el is indulhatnak a tram-train járművek a Szeged–Hódmezővásárhely vonalon, hogy teljesítsék a próbaüzemben előírt kilométer mennyiséget. A cél, az hogy az őszi iskolakezdésre már 3 szerelvény menetrend szerinti forgalomba álljon.
Az első szerelvényt idén január 20-án mutatták be, és itt jelentették be, hogy a távlati tervek között szerepel a vonal meghosszabbítása Szabadkáig. Egyelőre azonban az a legfontosabb, hogy a Stadler által gyártott szerelvények sikeresen megfeleljenek a próbaüzem kihívásainak. A tram-train vonalán csúcsidőben várhatóan tíz percenként járnak majd a szerelvények, ami nagyban lerövidíti majd a két város közti közlekedés időtartamát.
A mintegy 80 milliárd forintos projekthez az Európai Unió és a magyar kormány biztosította a forrásokat. 2018 tavaszán indultak a munkálatok a Swietelsky Vasúttechnika Kft. kivitelezésében: a vállalat Szeged, Algyő és Hódmezővásárhely között korszerűsíti a pályát, illetve második vágányokat épített a meglevőek mellé. A Szegeden és Hódmezővásárhelyen belüli szakaszokat a Strabag Vasútépítő Kft. és a Belfry PE Kft. építette meg, a közműkiváltásokat pedig a Sade-Magyarország Kft. végezte el.
(Webrádió)
Galériánk
Véleménye van? Szóljon hozzá!