Vitézy Dávid a közösségi oldalán - ahol megosztotta az említett dokumentum fotóját is - azt írta, hogy a Rákosrendező Budapest egyik legfontosabb bevezető vonala, mely "rémes állapotban" van.
"A BFK ezért a vezetésemmel még 2021-ben megkezdte a Nyugati és Rákospalota-Újpest közötti szakasz felújításának előkészítését, szereztünk rá uniós forrást is. A beruházás része lett volna Rákosrendező állomás újjáépítése a Szegedi úti felüljáróhoz kapcsolódóan, és a vasúti terület jelentős szűkítése is a városfejlesztés érdekében" - fogalmazott a politikus.
Hangsúlyozta, hogy Rákosrendező régóta használaton kívüli vasúti területeinek fejlesztéséhez ugyanis nélkülözhetetlen a vasútvonal rendbetétele.
Vitézy Dávid szerint nem véletlen, hogy a kormány tavaly újból bevállalta a szakasz fejlesztését az Arab Emírségek felé; 2039-ig a telek vételárát sem kell kifizetni a vevőnek, immár Budapestnek, ha ez a vasúti fejlesztés nem készül el.
"Szóval, amikor azt kérdezik sokan: mi történt eddig? Miért most lett fontos Rákosrendező? A válasz egyszerű: nem nekünk nem volt fontos. A Rákosrendező fejlesztéséhez nélkülözhetetlen vasúti fejlesztést Lázár János 2022-ben leállította. S a kormány azóta se csinált ezügyben semmit, még a tervezés se indult újra. Ezért mondom: legalább 6-7 évnyi munka, mire Rákosrendező mára használaton kívüli vágányai helyén várost lehet fejleszteni" - írta a frakcióvezető.
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!