Vitályos Eszter, aki a térség fideszes országgyűlési képviselője is, elmondta: a Bike and Horse riding projekt a Magyar Vár Alapítvány és a Vág-Duna-Ipoly Regionális Társulás közös, határon átnyúló vállalása. A fejlesztés az Interreg Szlovákia-Magyarország Együttműködési programon keresztül valósult meg, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával.
A határ magyar oldalán az alapítvány a lovas- és a falusi turizmus fejlesztése érdekében feltérképezte és járhatóvá tette a Pomáz és Esztergom közötti, 39 kilométer hosszú lovas útszakaszt, kijelölte a GPS-útvonalat és feltöltötte azt a Természetjáró applikációba - ismertette a kormányszóvivő.
A magyar részen megújult a Magyar Vár Tábor istállója, ezer négyzetméteres alapterületű sátor és 150 férőhelyes mobil lelátó szolgálja a lovas rendezvényeket és versenyeket, valamint egy húsz méter átmérőjű lovas körjártatót is kialakítottak - tette hozzá.
A szlovák partner Karvától Párkányig egy 12,3 kilométeres kerékpárútszakaszt épített ki, amely az európai jelentőségű dunai kerékpárúthoz csatlakozik - ismertette Vitályos Eszter.
Kiemelte, hogy a fejlesztések is összekapcsolják a térség számos természeti és kulturális örökségét hordozó területeit, növelik a látogatószámot, javítják a terület elérhetőségét, ezzel hozzájárulnak a régió versenyképességéhez. A kerékpárosok és lovasok jelenléte emelheti a helyi termékek és szolgáltatások iránti keresletet, a látogatók számának növekedése pozitívan érintheti majd a helyi kis- és középvállalkozásokat - mondta a politikus.
Herpai Sándor, a Magyar Vár Alapítvány alelnöke, a Magyar Vár Tábor vezetője a többi között azt emelte ki, hogy a vendégistállóban immár 21 lovat tudnak elhelyezni, és a boxok minden igényt kielégítenek.
Az eseményt - amelyen jelen volt mások mellett Domin István, a Vág-Duna-Ipoly Regionális Társulás elnöke, valamint Vasi Emma, a Rába-Duna-Vág Európai Területi Társulás igazgatója - ünnepi lovasműsor zárta.
(FOTÓ)
(MTI)
Galériánk
Véleménye van? Szóljon hozzá!