Mitől lett negatív az influencerek megítélése?

Bulvár, 2019.05.19

Te emlékszel arra, hogy mikor hallottál vagy olvastál legelőször az „influencer” kifejezésről? Amíg pár évvel korábban nem is élt a köztudatban ez a szó, ma már annál ismerősebben cseng a munkahelyen vagy baráti társaságokban folytatott beszélgetések során.

Influancer
A fogalom olyannyira ismert, hogy ma már Magyarországon is kialakult azoknak az influencereknek a bázisa, akik megengedhetik maguknak, hogy teljes mértékben ebből a tevékenységből származzon a bevételük.

Rövid cikkünkben annak igyekszünk utánajárni, hogy milyen folyamatok játszottak közre abban, hogy az influencerek megítélése mára kissé negatívba hajlik át?

Kik azok az influencerek?

Ha egy nagyon egyszerű tükörfordítással szeretnénk élni, akkor azokat a személyeket nevezzük így, akik véleményükkel és viselkedésükkel hatással vannak az őket követők táborára. Követőik számára leginkább olyan közösségi média platformokon szolgáltatnak változatos tartalmakat, mint az Instagram, a YouTube, a Twitter vagy a Facebook. Amennyiben sikerül markánsabb népszerűségre szert tenniük, akkor a követőtáboruk mérete egészen meghökkentő méreteket is képes ölteni. Olyannyira, hogy a népszerűség növekedésével egyidőben megkereséseket kapnak ilyen-olyan termékek vagy szolgáltatások megjelenítésére, bizonyos mértékű fizetségért cserébe.

Honnan ered az influencerek negatív megítélése?

Az egyik fő ok az imént említett „influencer marketinghez” köthető, ugyanis nagyon sokan eladják magukat, és valóságos reklám arzenállá alakítják át a közösségi profiljukat. Wellness szállodák, hazai és külföldi utazások, márkás autók, ruhák és ékszerek, telis-tele termékmegjelenítéssel és egy-egy megadott elérhetőséggel, ahol a követők is igénybe tudják venni a promózott szolgáltatást vagy terméket.

Az influencer marketing remekül működik, ha nem viszik túlzásba. A negatív kommentek és panaszok leginkább azért keletkeznek, mert az influencerek közül sokan nem tudnak ellenállni a kapzsiságnak, és tartalomgyártás helyett inkább a reklámokat erőltetik. Hirtelen kevesebb lesz a valós értéket képviselő fotós, videós vagy szöveges tartalom, helyette pedig a promóciók veszik át a főszerepet. Érthető, ha ennek hatására jó néhányan elpártolnak kedvelt példaképüktől.

Mi leszel, ha nagy leszel? – Influencer!

A negatívumok másik forrása az influencerek fiatal generációra gyakorolt káros hatása. Friss kutatások szerint a fiatalok egy meglepően nagy halmaza kizárólag influencerként szeretné majd keresni a kenyérre valót, ugyanis ez látszik a legkönnyebb pénzkereseti forrásnak. Persze a valóság ennél sokkal árnyaltabb, és számos influencer el is mondja a csatornáján, hogy a sikert itt sem adják ingyen, megannyi kitartó próbálkozás szükségeltetik hozzá. Kritika leginkább azon influencereket érheti, akik könnyed időtöltésként és pofon egyszerűen megvalósítható, milliós fizetést garantáló szórakozásként állítják be az influencerré válás folyamatát.
(Webrádió)

Címkék

Influancer
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!