Joó István a közösségi oldalán rámutatott, hogy ez a döntés az európai vásárlóknak biztosan nem jó, hiszen az intézkedés az ár és a minőség tekintetében is gátolja a versenyt. Továbbá biztosan nem jó az európai autóiparnak, főleg azoknak a német vállalatoknak nem, amelyek Kínában is gyártanak autókat.
Közölte, hogy biztosan nem jó az európai autóipari kutatás-fejlesztésnek, hiszen a protekcionizmus ezeket a folyamatokat nem segíti, hanem hátráltatja, azaz "a fejlesztésben a lemaradásunk tovább fog nőni." Ezen felül biztosan nem jó az Európa-Kína közötti gazdasági kapcsolatoknak sem, hiszen a kereskedelmi háború erősíti a blokkosodás folyamatát.
A HIPA vezérigazgatója kiemelte, a bizottság megint a saját maga feje után ment, hiszen az európai autóipar "érdekében" bevezetett intézkedést éppen a legnagyobb autóipari szereplők nem támogatják.
"Reméljük, hogy az intézkedés valóban átmeneti lesz. Protekcionizmus helyett az európai autóipar kutatás-fejlesztésének támogatására, és az ezzel kapcsolatos szabályok enyhítésére kellene törekedni" - fogalmazott posztjában Joó István.
Az Európai Bizottság július 5-től, azaz a pénteki naptól 37,6 százalékig terjedő ideiglenes kiegyenlítő vámot vetett ki a Kínából származó, kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos járművek (BEV) behozatalára legfeljebb négy hónapig. Ezen időtartamon belül az uniós tagállamok szavazásával döntést kell hozni a végleges vámokról. A határozat elfogadása esetén a vámok ötéves időtartamra válnak véglegessé.
A döntést már bírálta egyebek mellett a VDA (Verband der Automobilindustrie e.V.) német autóipari szövetség, Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója és közleményében a Volkswagen szóvivője is a Kínai Kereskedelmi Kamara az EU-ban (CCCEU) határozott ellenzésén felül.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!