A LEGO-csoport a játékpiac teljesítményét felülmúló növekedést ért el 2023-ban

Gazdaság, 2024.03.12

A LEGO-csoport a játékpiac teljesítményét felülmúló növekedést ért el 2023-ban - tájékoztatta a dán játékgyártó vállalat az MTI-t kedden.

Arról számoltak be kedden, hogy a nehéz külső működési környezet ellenére az árbevétel éves szinten 2 százalékkal 65,9 milliárd dán koronára (1 dán korona 53,44 forint) nőtt tavaly; ezzel nemcsak túlszárnyalta a játékpiaci számokat, hanem piaci részesedését is növelte a vállalat világszerte. A devizaárfolyamok hatását figyelmen kívül hagyva a bevétel 3 százalékkal nőtt 2022-höz képest.

Az Egyesült Államok mellett a közép- és kelet-európai országokban tapasztalt erős növekedésnek köszönhetően az értékesítés 4 százalékkal nőtt tavaly a 2022-es évhez képest. Ezt ellensúlyozta a kihívásokkal teli gazdasági környezet miatti visszaesés Kínában - áll a vállalat közleményében.

A LEGO azt is közölte, hogy működési eredménye 17,1 milliárd dán korona volt, 5 százalékkal alacsonyabb, mint 2022-ben - a stratégiai kezdeményezésekre fordított kiadások felgyorsulásának és a devizaárfolyamok alakulásának eredményeként. Az árfolyamváltozások figyelembe vétele nélkül az eredmény 2 százalékkal csökkent. A működési eredmény 2023 második felében 7 százalékkal nőtt 2022 azonos időszakához képest, a bevételek és a termelékenység növekedésének köszönhetően. A nettó nyereség 13,1 milliárd dán korona volt 2023-ban, szemben az előző évi 13,8 milliárd dán koronával.

A működési tevékenységekből származó cash flow 1 százalékkal nőtt, 15,3 milliárd dán koronáról 15,4 milliárd dán koronára. A vállalat 8,5 milliárd dán koronát fektetett be főként az irodákba, és a meglévő gyárakba, hogy a növekedés érdekében bővíteni tudja kapacitását - ez 2022-ben 6 milliárd dán korona volt. A szabad cash flow mértéke 2023-ban 6,9 milliárd dán koronát ért el, míg ez 2022-ben 9,3 milliárd dán korona volt - olvasható a LEGO közleményében.

A LEGO hangsúlyozta: a vállalat portfóliója a valaha volt legnagyobbra bővült, 780 termékkel. A korábbi évekhez hasonlóan az új termékek a portfólió mintegy 50 százalékát tették ki.

A legnépszerűbb témák között mind saját gyártású, mind a partnerek témái is megtalálhatóak voltak.

A vállalat tovább dolgozott a vásárlói élmény javításán saját és kiskereskedelmi partnerei csatornáin. 2023-ban a csoport 147 új LEGO márkaüzletet nyitott, amelyek száma ezzel 1031-re emelkedett.

FolytattÁK a beruházásokat a gyártási kapacitás bővítésébe és fejlesztésébe magyarországi, mexikói és kínai termelőegységeiben, valamint két új gyár felépítése is folyik Richmondban (Virginia, Egyesült Államok) és Binh Duongban, Vietnámban.

Kiemelték, a csoport 2023-ban 60 százalékkal növelte a környezetvédelmi kezdeményezésekre fordított kiadásait 2022-höz képest, és a tervek szerint 2025-re a 2023-as ráfordításait is megkétszerezi.

Az 1932-ben alapított LEGO-csoport ma is magántulajdonban álló családi vállalat, amelynek székhelye a dániai Billundban található, azonban termékeit világszerte több mint 120 országban értékesítik.

A LEGO 2008-ben hozta létre magyarországi gyártó leányvállalatát, a LEGO Manufacturing Kft.-t Nyíregyházán, ahol mintegy 3200 dolgozóval állít elő LEGO és DUPLO játékokat. 2014-ben adták át az új, több mint 160 000 négyzetméteres gyárkomplexumot, amelyet folyamatosan fejlesztenek, és ahol egyebek között LEGO DUPLO, LEGO Classic és LEGO Friends késztermékek készülnek.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!