Kiemelték: az eredmény egyrészt a beruházásoknak és az online értékesítés növekedésének, másrészt az otthonfelújítási támogatásnak, az szja-visszatérítésnek és az építőipari konjunktúrának volt köszönhető.
A növekvő árbevételhez a szaniter, a kert, a hidegburkolás, az építőanyagok, valamint a világítás kategóriák járultak hozzá legnagyobb mértékben - írták.
Arra is kitértek, hogy a legnagyobb növekedést a fűtés árucsoport mutatta, miután tavaly az év második felében az energia témaköre előtérbe került.
Pártos Zsolt, a Praktiker ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy 2023-ra óvatos tervezéssel készülnek, mert az előrejelzések alapján a reálkeresetek csökkenésére, így a vásárlói költések átmeneti visszaesésére számítanak.
Hozzátette, hogy a cég beszállítóinak 85 százaléka magyar vállalat, és törekszenek arra, hogy termékkínálatukban megtalálhatóak legyenek a környezetkímélő, innovatív termékek, valamint edukálják vásárlóikat az energiatudatosság területén.
A vállalat Magyarországon idén 25 éves, mintegy 1450 főt foglalkoztat, 20 áruházat és webshopot működtet. Az áruházak összterülete 130 ezer négyzetméter, 2021-ben felépült egy 3000 négyzetméteres - online vásárlást támogató - webshopraktár Budapesten.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!