Kiemelte: a fejlesztésekkel megerősödhet a magyar élelmiszeripar, a vidéki térség gazdasága.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta, hogy a kiírásra kerülő pályázati felhívások kidolgozásában minden érintett szakmai szervezet részt vesz, a legszélesebb körű szakmai párbeszédet készítik elő.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a vidékfejlesztési program új pályázatainak rendszerét közzétették, a tervezett fejlesztésekre irányuló pályázati felkészülés ez alapján már ütemezhető.
Arra számítanak, hogy új, a vállalkozások igényeit, az ágazat szerkezetét figyelembe vevő pályázati rendszer képes lesz mozgásba hozni a hazai élelmiszeripar teljes vertikumát - mondta Bognár Lajos.
A helyettes államtitkár szólt arról, hogy a pandémia kihívások elé állította és állítja az élelmiszerlánc valamennyi szereplőjét, ennek ellenére Magyarországon folyamatos maradt az élelmiszerellátás. Rámutatott arra, hogy a pandémia alatt változtak a fogyasztói szokások, jelentősen nőtt az internetes élelmiszervásárlás aránya, országosan elterjedt az élelmiszerkiszállítás.
A világjárvány újraértelmezte a rövid ellátási lánc fogalmát is, nagyobb jelentőséget kaptak a hazai alapanyagokból, magyar létesítményekben előállított, magyar fogyasztóknak készített élelmiszerek - mondta Bodnár Lajos.
Benedek Eszter, a konferenciát szervező Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője elmondta, az idén augusztus a hazai termékek hónapja lesz, céljuk, hogy rendezvénysorozatukon a magyar termékeket népszerűsítsék.
Horváth Ferenc, a SPAR Magyarország élelmiszeripari cégvezetője arról beszélt, hogy kereskedelmi láncként azért működtetnek termelő üzemeket is, mert ezzel a minőségi és biztonságos termék iránti fogyasztói igényeket tudják erősíteni.
Szappanos Péter, a Pápai Hús Kft. ügyvezetője arról számolt be, hogy húsipari cégként vegán termékek gyártásába kezdtek, mert jelentős piaci igény mutatkozik az ilyen termékek iránt. 2020 júniusában 5 vegán terméket vezettek be a magyar piacon, és további vegán termékek fejlesztésén dolgoznak.
Szász-Bognár Emese, a SIÓ-ECKES Kft. kommunikációs és média menedzsere a rendezvényen elmondta, 2021 januárban cégük elérte a klímasemlegességet, a független cég által felmért kibocsátásukat brazil erdővédelmi program támogatásával kompenzálják.
Ludvig Orsolya Stefanie, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője beszámolt arról, hogy a nemzetközi vállalat stratégiájának része az együttműködés a helyi vállalkozókkal, Magyarországon piaci alapon segítik a komló termesztésének újraindítását.
(MTI)
Tetszett a cikk?
Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!