Mivel ez a korosztály a legérintettebb a munkaerőpiacon való elhelyezkedésben, ez az adat a munkáltatók számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.
Az 1000 ember bevonásával készített reprezentatív felmérésben a generációk fenntarthatósággal összefüggő attitűdjeit vizsgálták.
A kutatásból kiderült, hogy miközben a munkahelyválasztásról hagyományosan olyan szempontok szerint gondolkodnak, mint az elérhető jövedelem, a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségek, a társadalmi hasznosság és a munkakörnyezet, addig a potenciális munkavállalók számára az is egyre fontosabb, hogy a munkaadójuk mennyire működik fenntarthatóan.
A válaszadók számára a fenntarthatóság legfontosabb követelménye, hogy egy cég ne szennyezze a környezetet - ezzel az értelmezéssel a válaszadók 51 százaléka egyetértett. Ezt követi, ha egy vállalat képes a profit elé helyezni a fenntarthatósági irányelveket, a megkérdezettek 33 százaléka szerint pedig az is jelentős szempont, hogy a cég mennyire bánik takarékosan az erőforrásokkal.
A közlemény szerint azt, hogy a cégek általában mennyire tudnak megfelelni ezeknek a várakozásoknak, jól jelzi, hogy bár a válaszadók kétharmada - ezen belül a Z generációsok háromnegyede - úgy gondolja, a vállalatok tudnának fenntarthatóan működni, mégis a felmérésben résztvevők 62 százaléka véli úgy, hogy a vállalatokat valójában csak a profit érdekli, fenntarthatósági kezdeményezéseik pedig "látszatmegoldások".
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!