Felmérés: a magyarok 29 százalékának fontos tényező a fenntarthatóság a munkahelyváltásnál

Gazdaság, 2021.10.11

A magyarok csaknem egyharmadának fontos szempont a munkahelyválasztásnál, hogy leendő munkaadójuk mennyit tesz a fenntarthatóságért, a most 18 és 26 év közötti Z generációsok pedig ennél is nagyobb arányban, 41 százalékban vélekedik így - derül ki az UniCredit Bank és a SteiGen közösen készített kutatásából, amit hétfőn juttattak el az MTI-nek.

Mivel ez a korosztály a legérintettebb a munkaerőpiacon való elhelyezkedésben, ez az adat a munkáltatók számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.

Az 1000 ember bevonásával készített reprezentatív felmérésben a generációk fenntarthatósággal összefüggő attitűdjeit vizsgálták.

A kutatásból kiderült, hogy miközben a munkahelyválasztásról hagyományosan olyan szempontok szerint gondolkodnak, mint az elérhető jövedelem, a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségek, a társadalmi hasznosság és a munkakörnyezet, addig a potenciális munkavállalók számára az is egyre fontosabb, hogy a munkaadójuk mennyire működik fenntarthatóan.

A válaszadók számára a fenntarthatóság legfontosabb követelménye, hogy egy cég ne szennyezze a környezetet - ezzel az értelmezéssel a válaszadók 51 százaléka egyetértett. Ezt követi, ha egy vállalat képes a profit elé helyezni a fenntarthatósági irányelveket, a megkérdezettek 33 százaléka szerint pedig az is jelentős szempont, hogy a cég mennyire bánik takarékosan az erőforrásokkal.

A közlemény szerint azt, hogy a cégek általában mennyire tudnak megfelelni ezeknek a várakozásoknak, jól jelzi, hogy bár a válaszadók kétharmada - ezen belül a Z generációsok háromnegyede - úgy gondolja, a vállalatok tudnának fenntarthatóan működni, mégis a felmérésben résztvevők 62 százaléka véli úgy, hogy a vállalatokat valójában csak a profit érdekli, fenntarthatósági kezdeményezéseik pedig "látszatmegoldások".
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!