Gyorsuló fejlesztéseken dolgozik a 10 éves NISZ Zrt.

Gazdaság, 2021.10.13

A jól működő, költséghatékony, ügyfélbarát, online közigazgatás kialakítása ma már mindenütt elvárás, ezért a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. fejlesztései is felgyorsultak - írta szerdai közleményében a 10 éves fennállását ünneplő, e-közigazgatási és kormányzati informatikai szolgáltatásokat fejlesztő és üzemeltető társaság az MTI-nek.

A NISZ Zrt. alapítása óta jelentősen megnőtt az igény az elektronikus ügyintézés iránt. Augusztus végére megközelítette az 5 milliót az ügyfélkapus regisztrációk száma, míg a Cégkapura mintegy 640 ezren, a Hivatali Kapura pedig majdnem 15 ezren regisztráltak. Széles körben elérhetővé váltak a mesterséges intelligenciát alkalmazó központi szolgáltatások, az arcképes azonosítás, vagy a szakrendszerek távoli elérése - közölték.

A közlemény szerint a NISZ Zrt. az infokommunikáció központi szereplőjévé, a digitalizáció motorjává, az e-közigazgatási szolgáltatások legfontosabb fejlesztőjévé vált. A Belügyminisztérium irányítása alatt álló társaság feladatai - mint írták - az alapvető hang- és adatszolgáltatásoktól kezdve a virtuális magánhálózatok kialakításán át a felhőalapú megoldásokig terjednek.

A nemzeti infokommunikációs szolgáltató legnagyobb ügyfelei államigazgatási szervek és országos hatáskörű intézmények, de közvetve, az üzemeltetett elektronikus közigazgatási rendszereken keresztül gazdálkodó szervezetek, vállalkozások és magánszemélyek is igénybe veszik szolgáltatásait.

Az elmúlt 10 év eredményei közül a Nemzeti Távközlési Gerinchálózat, vagy a Kormányzati Felhő kiépítése mellett kiemelték az e-útdíj, a Jármű Szolgáltatási Platform és számos adóügyi szolgáltatás hátterének kidolgozását, az első Kormányzati Adatközpont létrehozását, a 1818 Közigazgatási Ügyfélvonal működtetését, a magyarorszag.hu központi elektronikus ügyintézési portál megújítását.

A NISZ Zrt. tevékenységének köszönhetően megújult a közigazgatás infokommunikációs eszközparkja, korszerűsödött az okmányirodák és kormányablakok hálózati rendszere, fejlődtek az e-ügyintézési szolgáltatások - tették hozzá.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!