A győztesek egyike a Kompánia Alapítvány, amely hátrányos helyzetű, tanulási nehézségekkel küzdő gyerekekkel foglalkozik a virtuális valóság (VR) segítségével. A Németh Imre Alapítvány drónokkal és VR-felszerelésekkel korszerűsítené az iskolai számítástechnika-oktatást, míg a Dél-Alföldi Urbanisztikai Egyesület Szeged fejlesztéseit mutatja be interaktív módon, applikációs segítséggel - közölték. A Magyar Permakultúra Egyesület fenntartható tájtervezéssel és az abban alkalmazott dróntechnológiával nyert. Az eszközpályázat győztese az EVK Szakkollégium, amely digitális szakmai tér ötletével jelentkezett.
Az Invitech vállalati értékesítési vezérigazgató-helyettese a közlemény szerint üdvözölte, hogy a pályázatok évről évre izgalmasabbak. Az iskolai oktatást segítő megoldások szemléltethetőbbé teszik a tananyagot, míg más fejlesztések az ökológiai kihívások kezeléséhez is hozzájárulhatnak - emelte ki Marton László.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) digitalizációért felelős helyettes államtitkára szintén zsűritagként méltatta a pályázatokat. Solymár Károly Balázs fontosnak nevezte, hogy Magyarország digitalizációs téren nemzetközileg is versenyképes legyen, ezért - mint fogalmazott - figyelni kell a digitális fejlesztésekre és az oktatásra, a korszerű megoldásokat pedig alkalmazni kell a mindennapokban - olvasható a közleményben.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!