Ma kutattál már?

Gazdaság, 2021.06.18

Mielőtt belevágnál egy vállalkozásba, tisztába kell kerülnöd azzal, számíthatsz-e bevételre belőle. Van-e igény az általad kínáltakra? Egy kocsmai körkérdés vagy a húsleves elfogyasztása közbeni családi beszélgetés nem minősül kutatásnak, szóval ha ezekből a körökből bárki bátorít, ne feltétlenül hidd el.

Macbook Inkább kérdezd meg azokat, akiknek szeretnél eladni. Ők fogják megmondani, van-e igény rád.

A kutatás lehet primer és szekunder típusú. Most az elsővel foglalkozunk, azaz a közvetlen forrásból származó adatokkal. Egy felderítő kutatás közben megnézheted, milyen problémákkal küzd a célcsoportod, tudnál-e rá megoldást. Valaki más is gondolt-e az általad kitalált dologra? A fórumok olvasása, különböző cikkek felkutatása a témában nagyon hasznos. Pár interjú, kérdezősködés minél több potenciális vevőtől pedig még pontosabb képet ad.

Ha ez már megvan, ki kell dolgozni a részleteket. Erre egy specifikus kérdőívvel jó lehetőséget ad az internet. Egy online formában kitölthető kérdőív rengeteg emberhez eljut (hiszen mindenki szeret kérdőívet kitölteni), minden lényeges dologra rákérdezhetsz, adhatsz válaszlehetőségeket, de szabadszavas válaszokat is kérhetsz. Remekül árnyalják a képet.

Mivel kutathatsz?

Egy gyors telefonos interjú hatékony lehet. Az emberek többsége azért valljuk be, nem nagyon szereti, mert általában mindenki idő szűkében van, nem szeret random hívásokat fogadni. Néhány célirányos kérdéssel azonban őszinte válaszokat lehet kihúzni az emberekből. Pont azért, mert nem készültek a témára, éppen sietnek, így valóban azt mondják, amit gondolnak. Tény, hogy lesz telefonszámlád, mire végzel, de megéri beruházni.

A kérdőív a fentebb említettek alapján remek választás. Az emberek többnyire szeretik, nem kell személyesen kontaktusba kerülni, több kérdést fel lehet tenni. Az online kérdőívek ráadásul azonnal kimutatást készítenek a beérkező válaszokról. Nem jelent plusz munkát a képmegjelenítés, azonnal látod egy diagramon, mit hoztak az egyes lehetőségek.

A megfigyelés olyan, mint a nyomozói munka. Csak figyelsz. Nézed, hogyan használnak az emberek egyes termékeket. Elég górcső alá venni a közvetlen környezeted. Mit hiányolnak például egy telefontokban? Mi okoz bosszúságot a konyhában? Mi nem működik jól kutyasétáltatás közben? Számtalan lehetőség van, hogy megtudd, mire kell megoldást nyújtanod.

Ha pedig meg tudod tenni, hogy egy csoportba gyűjtöd a potenciális vevőidet, kiscsoportos interjúval megkérdezheted őket közvetlenül. A kötetlen beszélgetések a legjobbak, számtalan szempont felmerül és ütközik. Megismered a preferenciáikat, a világukat. Így tudsz jó terméket készíteni.

A kutatás fontossága

Mint látod, a marketingstratégiád része kell, hogy legyen a kutatás. Az egyik legfontosabb lépés, amit azelőtt kell megtenned, mielőtt vagyonokat ölsz egy vállalkozásba.

Ami ezután jön, az már mind a termék tökéletesítése.

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!