A tájékoztatás szerint a beruházással új üzletágat épít az üdítőitalgyártó: az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Kft. -vel új piaci szegmenst célzott meg a személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójával.
A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja a jövő vásárlási szokásait.
A Coca-Cola HBC Magyarország amellett, hogy a legnagyobb magyarországi üdítőitalgyártó vállalkozás, teljeskörű italgyártó partnere több mint 50 ezer kereskedőnek.
Az automatizált kereskedelem új irányzat a kiskereskedelemben, lehetőséget kínál a meglévő értékesítési és vásárlási rutinok fejlesztésére, átalakítására a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt technológia segítségével.
A vállalat közel húszéves tapasztalattal rendelkezik a jelenleg mintegy 50 milliárd forint értékű személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán.
Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta: az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban is egyedülálló innováció. A koronavírus-világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a magyarországi kiskereskedelem, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik, és mindent áthat a digitalizáció.
Terveik között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve 15 egységet nyitnak három éven belül, és várakozásaik szerint 2026 végéig megháromszorozzák az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeket - tette hozzá.
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikroboltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja.
Az irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót a kiválasztott termékkel és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profiljával.
Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik kosarának tartalmát. Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet.
A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót. Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel - írták.
Kende Gábor, a Kende Retail Operation Kft. alapító tulajdonosa elmondta: a Yettel-székházban is megtalálható úgynevezett mikromarketek új korszakot nyitnak a kiskereskedelemben. Ezek az intelligens, automatizált üzletek nemcsak a vásárlói élményt változtatják meg, de a kiskereskedők lehetőségeit is szélesítik.
A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail Kft. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft. , míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary Kft. felel.
A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. a 715 millió fogyasztót kiszolgáló és 29 országot átfogó Coca-Cola HBC AG csoport tagja.
A dunaharaszti székhelyű, Magyarországon két palackozó-üzemet működtető vállalat 1000 munkavállalót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 000 embernek biztosít munkát. A Coca-Cola HBC Magyarország eddig több mint 135 milliárd forintot fektetett be Magyarországon, termékeit 15 országba exportálja.
Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják - ismertették a közleményben. A nyilvánosan elérhető, legutóbbi cégadatok szerint a kft. 2023-ban 197,362 milliárd forint nettó árbevételt ért el, az egy évvel korábbi 166,255 milliárd forint után. Az adózott eredménye pedig mintegy 200 millió forinttal, 3,825 milliárd forintra nőtt.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!