TV műsor

Tavaly 16 százalékkal nőtt a magyarországi online kiskereskedelem forgalma

Gazdaság, 2016.03.03

A magyarországi online kiskereskedelem tavalyi forgalma 16 százalékkal bővült az előző évhez képest, és elérte a 270 milliárd forintot - közölte a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, online kiskereskedelmi index kutatás-sorozatának idei első felméréséből származó adatokat a két cég csütörtökön az MTI-vel.

Az online kiskereskedelemben továbbra is a műszaki cikkek a legkeresettebbek, ez a szektor 2015-ben 48 milliárd forint forgalmat bonyolított le. Azonban a játék és a kultúra területén 2015-ben arányaiban minden más szektornál gyorsabban terelődtek át a vásárlók a hagyományos boltokból a webáruházak oldalaira - tették hozzá.

Arról is beszámoltak, hogy Magyarországon tavaly közel 2,5 millióan vásároltak valamilyen webáruházban, de az új belépők aránya mintegy 4 százalékra csökkent. A webáruházak vásárlói közül a legtöbben - boltonként átlagosan 63 százalék - tavaly csupán egyszer vásároltak az adott boltban, vagyis a növekedés érdekében a kereskedőknek a jövőben inkább az eddig mindössze egyszer vásárló ügyfeleik visszacsábítására érdemesebb helyezniük a hangsúlyt - olvasható a két cég közös felmérésében.

Magyar nyelvű honlappal és forint alapú árazással közel 4200-4500 online kiskereskedő működik, azonban a teljes forgalom 30 százalékát a legnagyobb 10 kereskedő adja, akiknek együttes online árbevételük tavaly közel 80 milliárd forint volt. A listán továbbra is kiemelt helyen szerepel az Edigital, az eMAG és a Mall.hu, ugyanakkor nagyot nőtt tavaly a Tesco online részlege is - ismertették.

Az elektronikus fizetés még mindig csak 16 százalékkal részesedik fizetési módok közül, ez azonban nincs hatással a mobiltelefon alapú vásárlások terjedésére, ugyanis az online vásárlók harmada már mobiltelefonja segítségével vásárolt tavaly az interneten.

Az online kereskedelem szereplői 2015 negyedik negyedévére vonatkozóan a korábbinál jóval pozitívabb értékelést adtak, miközben az ünnepi időszak után az első negyedévben várható visszaesés miatt negatívabban látták lehetőségeiket.

Az online kiskereskedelmi index értéke a novemberi 33,6-ról 22,5-re csökkent februárra. Az indexet súlyozottan számítják ki a következő három hónap üzleti lehetőségei, az elmúlt negyedév eladási pozícióinak megítélése és a gazdasági környezettel kapcsolatos várakozások alapján.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!