Sok más tényező mellett nem hagyható figyelmen kívül a vállalati arculat, ugyanis ennek köszönhetően képes a vállalat közvetíteni azokat az értékeket, amelyek meghatározzák, és amelyekkel az ügyfél azonosulni tud. Mi a cégarculat és mire való? Elmondjuk, hogyan segíthet abban, hogy márkád kiemelkedjen a versenytársak közül.
A vállalati arculat fontossága
A cégarculatnak meg kell mutatnia, hogy kik vagyunk, mit csinálunk és hogyan csináljuk. Amennyiben cégednek minőségi vevőket szeretnél szerezni, fontos, hogy minőségi üzenetet közvetíts, ehhez pedig a legjobb, ha egy
tapasztalattal rendelkező full service ügynökséget bízol meg nemcsak az arculattervezéssel, hanem a marketingstratégia kialakításával is.
Az ügyfelek gyakran a közvetített értékek alapján választanak vállalkozást, ami azt jelenti, hogy az arculat jelentős befolyással lehet a vásárlási döntésekre, és a megfelelő imázs jelentős versenyelőnyt jelenthet.
A pozitív imázs segít új ügyfeleket vonzani és a meglévőket megtartani, emellett megkönnyítheti a szervezet számára a megfelelő jelöltek megszerzését az állásajánlatokra, valamint a részvényesek és üzleti partnerek megnyerését. Ezek a tényezők pedig hozzájárulnak a vállalkozás sikeréhez.
A cégarculat szerepe
A cégarculat segít az ügyfeleknek abban, hogy hatékonyabban azonosítsák a márkát, és megkülönböztessék az ágazat többi szereplőjétől.
A megfelelő arculat kialakításához először is meg kell határozni a vállalkozás céljait és értékeit, a konkurenciától megkülönböztető jegyeket, hogy az arculat a lehető legjobban tükrözze ezeket. A design legyen összhangban ezekkel, ugyanakkor vonzó is legyen, és ragadja meg a közönség figyelmét.
A kommunikáció rendkívül fontos, át kell gondolni, hogy milyen közönséghez szólunk, és milyen üzenetet szeretnénk átadni. Az, hogy az ügyfelek milyen képet alkotnak a vállalkozásról, nagyon fontos ahhoz, hogy sikeres legyen a cég. A márkaarculat pedig alapvető fontosságú ebből a szempontból.
A kommunikáció e területen is elsődleges
A szervezet márkaépítése és vizuális elemei hatással vannak a vállalat imázsára. Számos, kézzelfogható és nem kézzelfogható tényező alkotja a márkaimázst, ezek közül a legfontosabbak a cégnév, a logó, a szlogen, a tipográfia, a színek, a webes megjelenés, illetve a cég által közvetített értékek, a hírnév. Mindnek nagy szerepe van a kommunikációban, az első benyomás kialakításában.
Az erős imázs megteremtéséhez fontos, hogy minden kommunikáció és üzenet következetes legyen, ugyanis az egymásnak ellentmondó üzenetek zavart kelthetnek. Arculatváltáskor fontos, hogy a cég weboldalát és közösségi média fiókjait naprakészen tartsd, hiszen az ügyfelek gyakran gyorsan ítélkeznek, amikor először megnézik azokat.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!