A közleményben ismertették: a százhalombattai Dunai Finomító és a Liszt Ferenc repülőtér között húzódó vezeték tulajdonosa a magyar állam. A Százhalombatta-Ferihegy szakasz vagyonkezelője az MNV Zrt. , a repülőtér területén található szakaszé pedig a Budapest Airport.
A teljes vezetéket a Mol üzemelteti. Ez a mintegy 40 kilométer hosszú, óránként 110 köbméter kapacitású csővezeték biztosítja a Liszt Ferenc repülőtéren tankoló repülőgépek kerozinellátásának (JET) jelentős részét.
A korábbi vizsgálatok alapján szükségessé vált egy csőszakasz cseréje, amelyet június 3-9. között hajtanak végre. A munkálatok során a vezetékből kiürítik a csaknem 600 tonna üzemanyagot, majd elvégzik a cserét.
A javítandó szakasz Gyál és Vecsés között, egy út alatt található, ezért csak a cső két végpontját kell feltárni, a cserét pedig új cső behúzásával oldják meg a meglévő nyomvonalon.
A munkálatok ideje alatt repülőgépek üzemanyag-ellátása folyamatosan biztosított lesz, a repülőtér rendelkezik a szükséges készlettel, ami igény esetén vasúti szállítással is kiegészíthető - jelezte a Mol.
A közleményben felidézték, hogy a Mol a repülőgép-üzemanyag ellátás területén az elmúlt időszakban több fejlesztést is elvégzett.
A vállalat a Budapest Airporttal, a Wizz Airrel és a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. -vel együttműködve 2023-ban sikeresen végrehajtotta a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) kereskedelmi tesztelését. Tavaly 1,2 milliárd forintos beruházással felújította kecskeméti telepét, ahol Magyarország stratégiai kerozinkészletének mintegy 85 százalékát tárolják.
A Mol-csoport pozsonyi finomítójában februárban sikeresen tesztelte a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) előállítását is.
A próbagyártás eredményei igazolták, hogy a Mol technológiailag felkészült az alternatív szintetikus üzemanyagok előállítására, ami a vállalat hosszú távú Shape tomorrow stratégiájának szerves része - írták a közleményben.
(MTI)
Tetszett a cikk?
Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!