A lead generálásról érthetően

IT/Tudomány, 2020.12.20

A lead legjobb fordítása talán az “érdeklődő”. Ugyanakkor az angol szóban benne van az, hogy az érdeklődőt átnavigáljuk a honlapunkra vagy landing oldalunkra, illetve, hogy rákattint a hirdetésre.

WPkurzus Leadek nem csak az online marketingben léteznek, a hagyományos értékesítésben is használják ezt a kifejezést. Ebben a cikkben összefoglaljuk mindazt, amit a leadekről laikusként tudni érdemes.

Hogyan keletkeznek a leadek, és mikor lesz belőlük vásárló?

Annak is ismernie kell az alapvető online értékesítési folyamatokat, aki nem marketinges. Az értékesítési folyamatot egy tölcsérhez szokták hasonlítani, ahol felül vannak az elért személyek, és ahogyan haladunk a tölcsér alja felé, úgy csökken a számuk, kevesebb az érdeklődő, mint az elért személy, és kevesebb a vásárló, mint az érdeklődő. Az érdeklődők tehát leegyszerűsítve az értékesítési tölcsér közepén találhatók. Ebben az értékesítési szakaszban tehát még nem biztos a vásárlás.  

A lead generálás talán egyszerűnek tűnik, de a minőségi leadek megszerzése korántsem magától értetődő. A minőségi leadeknél ugyanis sokkal magasabb a konverzió, nagyobb arányban lesz belőlük vásárló, míg a tucat leadek inkább a felesleges pénzkidobás kategória határát súrolják. Lehet, hogy van egy jó hirdetésed, amire sokan rákattintanak, de utána a landing oldaladon nem lehet kiigazodni, ez esetben nem számíthatsz túl jó konverzióra.  

A minőségi leadek megszerzéséhez először is pontosan meg kell határoznod az ideális célközönséget, ezeknek kell hirdetned, és ezeket kell azután valamilyen ütős ajánlattal vagy érdeklődést felkeltő csalival megfognod.

Ma már rengeteg online eszközt ismerünk, amelyekkel leadet lehet generálni, például hirdetéssel, blogírással, közösségimédia-posztokkal, e-mailekkel, videókkal, és még sorolhatnánk. A fontos a valódi érdeklődés, hogy a látogató önszántából kezdeményezzen kapcsolatot és megadja az adatait. A weboldalkészítést megtanulhatod a WPKurzus tananyagaiból.

Leadnek számíthat:

  • feliratkozás 
  • ajánlatkérés
  • csaliletöltés
  • törzsvásárlói regisztráció
  • hírlevél-feliratkozás
  • kosárba rakás

Leadet lehet vásárolni is, bár itt erősen megkérdőjelezhető a látogató által történő önkéntes kezdeményezés, és néhány esetben a GDPR szempontjából is aggályos lehet. Ráadásul ezek általában nem is minőségi leadek.  

Összegzés

A leadekből akkor lesz vásárló, ha sikerül olyan dolgot adnod, amire a célközönségednek szüksége van. Ez több tényezőből áll össze. A legfontosabb a weboldalad vagy landing oldalad minősége és igényessége. Ugyanilyen fontos a kommunikáció, amelybe beletartozik a stílus, a nyelvezet, az érthetőség, a szóhasználat. Nagyon sokszor azért hagynak el oldalakat, mert nem értik, miről van szó. Ha értékesíteni szeretnél, beszélned kell a célközönséged nyelvét, választ kell adnod a kérdéseire, láttatnod kell, hogy a terméked vagy szolgáltatásod megoldja valamely problémáját!

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!