A következőkben lépésről lépésre megmutatjuk, milyen teendőket kell elvégezni a folyamat során.
Mi is az a domain?
Mielőtt rátérnénk a domain-vásárlás lépéseire, összefoglaljuk dióhéjban, mit is jelent mindez. Ez egy olyan egyedi elérhetőség, amely alapján könnyen megtalálhatnak a felhasználók egy adott weboldalt az interneten. Csak begépelik a domaint a kedvenc böngészőjükbe, és már meg is tudják nyitni.
Ha tehát honlapot szeretnél létrehozni, akkor egészen biztosan szükséged lesz domainnévre. Például a
Sybell honlapján könnyen regisztrálhatsz domaint. Fontos kitétel, hogy csak olyat lehet lefoglalni, amit pillanatnyilag senki sem birtokol. Nem kell azonban nyomoznod, hogy melyik szabad, hiszen az említett honlapon van foglaltság-ellenőrző is. Ennek használatával pillanatok alatt megtudhatod, hogy az általad kigondolt név szabad-e.
Ez a teendő, ha találtál regisztrálható domainnevet
Amennyiben sikerült szabad domaint választanod, akkor néhány perc leforgása alatt le is foglalhatod. Fontos tudnivaló, hogy a domaineknek van végződése is. A kizárólag magyar nyelvű honlapokhoz általában .hu-s nevet szoktak választani, ez a legolcsóbb minden szolgáltatónál. Kérhetsz más nyelvspecifikus végződést is, illetve a nemzetközi végződések közül is választhatsz, mint a .com, a .eu vagy a .net.
A szimpatikus domaint a megfelelő végződéssel hozzáadhatod a kosaradhoz. Akár több végződést is lefoglalhatsz, de mindegyikért fizetni kell. Ezt követően meg kell adnod a beállításaihoz szükséges adatokat, majd a megrendelés áttekintését követően a számlázási adatokra lesz már csak szükség. Végül kiválaszthatod, hogy milyen módon szeretnél fizetni. Ennyire egyszerű.
Gondold át alaposan, hogy milyen nevet választasz!
Bár weboldalad forgalmának nagyrésze jó eséllyel organikus találatokból, a közösségi médiából vagy fizetett hirdetések útján fog érkezni, akkor is számít, hogy milyen domainnevet választasz. Egyrészt egy frappáns, rövid domaint igenis hajlandóak az emberek akár begépelni is. Másrészt a böngésző címsorában megjelenő név kelthet valakiben bizalmat, de akár gyanakvást is.
Éppen ezért jól gondold át, hogy a weboldalad tematikájához melyik passzolna igazán. Ha csak lehetőség van rá, kerüld a túl hosszú és a kötőjeles domaineket. Vedd figyelembe a keresőoptimalizálási szempontokat is!
Ezek a lehetőségeid, ha a kiszemelt már foglalt
Ha foglalt az a domain, amelyik számodra a legszimpatikusabb volna, akkor megpróbálhatod felvenni a kapcsolatot a tulajdonosával, és megkérdezheted tőle, hogy hajlandó-e eladni azt a számodra. Ha ebbe nem megy bele, vagy nem reagál, akkor kénytelen leszel más elérhetőséget választani.
Nem kell feltétlenül a vállalkozásod nevének lennie, szintén jó ötlet a cég tevékenységére utaló szót vagy kifejezést használni.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!