Relatíve kevés ráfordítással, célzottan, könnyedén juthatunk el a potenciális vásárlóinkhoz, ügyfeleinkhez, így a Facebook hirdetési kampány eredményes beállításának megismerése elsőrendű.
Facebook hirdetés, ez kell nekem!
Ha korábban már próbálkoztunk a Facebook hirdetéssel, akkor bizonyos alapbeállításokon valószínűleg már túl vagyunk, ha még nem, akkor ezeket végezzük el először.
A Facebook Hirdetéskezelőjében állítsuk be a fiókhoz tartozó időzónát és pénznemet. Ha jól konvertáló Facebook hirdetést szeretnénk, nélkülözhetetlen a Facebook Pixel telepítése. Ennek segítségével a hirdetés rendszeresen megjeleníthető azon személyeknek, akik átkattintottak a weboldalunkra.
Fontos, hogy minden Facebook hirdetés megkezdése előtt határozzuk meg a célt, mi az, amit el szeretnénk érni vele: márkaismertség, e-mail-lista építése vagy adott termék értékesítése. Enélkül a célmeghatározás nélkül nem létezik sikeres hirdetés.
Eredményes Facebook hirdetési kampány beállításai
A Facebook hirdetési kampány létrehozásának alapja a kampány céljának meghatározása, mely többnyire aktivitáskampány, a bejegyzést népszerűsítjük vele vagy forgalomkampány, amivel egy külső helyre irányítjuk az érdeklődőket.
Következő a hirdetés célzásának beállítása. Ez lehet részletes célzás, egyéni célközönség, illetve a legértékesebb a hasonmás célközönség, mely az egyéni célközönséghez hasonló, de még ismeretlen emberek csoportja.
A célközönség meghatározását követően válasszuk ki, hol jelenjen meg a hirdetés. Az automatikus lehetőséget mellőzzük, döntsük el mi magunk, ahogy azt is, hogy asztali és mobilverzióban egyaránt megjelenjen-e.
Felvetődik a költségkeret megadásánál, hogy mi az optimális. Ez termék-, szolgáltatás- és időfüggő. Érdemes viszont egy több hónapig futó Facebook kampány esetén kisebb összeggel kezdeni, figyelni a konverziót, és ha szükséges, módosítani.
Egy sikeres reklám rengeteg vevőt, ügyfelet jelenthet, ha megfelelőek a beállítások. Időigényes és nem is olyan egyszerű feladat, így célszerű szakmai tudással, tapasztalatokkal rendelkező csapatot - mint az MP Marketing Ügynökség - megbízni a
Facebook hirdetések menedzselésével.
Figyelj, hogy ne tiltsák a Facebook hirdetésed!
Kellemetlen meglepetés érhet, amikor a Facebook a hirdetést nem engedélyezi vagy egyszerűen letiltja, akár a teljes fiókkal együtt. Mire figyelj?
Bár hosszú és tartalmas, de mindenképp ajánlott a Facebook hirdetési szabályzatát átolvasni. Figyelj, hogy a hirdetésben szereplő ígéret ne legyen túlzó. Tilos alapvetően a trágár szavak használata mind a szövegben, mind a képen, ahogy szintén tiltott a dohányáru, az alkohol és az MLM hirdetése.
Ha mindezeket kerülöd és mégis tiltással sújt a Facebook, nyújts be fellebbezést és kérj indoklást!
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!