Segítség vagy sem? Milyen hatással lehet a marketing egyes területeire a mesterséges intelligencia?

IT/Tudomány, 2023.09.06

A mesterséges intelligencia egyelőre leginkább az online marketing világában bontogatja a szárnyait, de kétségtelen, hogy a használata előbb-utóbb számos egyéb iparágban is a mindennapok részévé válik.

MI Vajon valóban segítséget jelent az AI, és hatékonyabb munkát biztosít számunkra? Milyen hatást gyakorolhat a marketing különböző területeire? Cikkünkben ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat!

Egyszerűsödik a feladatok automatizálása

Az ismétlődő, unalmas feladatok automatizálására az egyik legjobb megoldás lehet az AI szoftverek használata. Erre remek példa a social media posztok elkészítésével, publikálásával és újramegosztásával járó teendők, amelyek a monotonitásuk miatt egy idő után rendkívül leterhelhetik a közösségi média menedzsereket.

A kisebb-nagyobb feladatok automatizálásával a vállalkozások rengeteg időt és energiát felszabadíthatnak, aminek köszönhetően a kiadásaikat is jelentősen lejjebb faraghatják. Az így megtakarított pénzt pedig marketingre vagy a vállalkozás egyéb területeinek fejlesztésére fordíthatják.

Még célzottabban lesz megszólítható a közönség

A mesterséges intelligencia segítségével sokkal mélyebben és részletesebben értelmezhetjük az ügyféladatokat. Egyrészt akár a jövőbeli vásárlói trendeket is könnyebben meghatározhatjuk, másrészt a célközönség elérésére legalkalmasabb marketing csatornákat is egyszerűbben kiválaszthatjuk. Minél többet tudunk a célközönségünkről, annál hatékonyabban értékesíthetünk, ezért az AI-ban rejlő adatelemzési lehetőségeket mindenképpen érdemes kihasználni. Lehet, hogy a mesterséges intelligencia olyan dolgokat is kiszűr az adatokból, amelyre még csak nem is gondolnánk!

Felgyorsul a tartalomgyártás

A marketing szinte minden területén szükség van tartalomgyártásra – legyen szó közösségi média posztok készítéséről, blogbejegyzések írásáról vagy éppen értékesítési szövegírásról. Ezeket a teendőket már napjainkban is rábízhatjuk az AI-ra, persze a végeredmény még nem minden esetben lesz tökéletes.

A mesterséges intelligencia a szövegírók életét nagymértékben megkönnyítheti, hiszen a szüntelen tartalomgyártás helyett inkább a korrektúrával és a szövegek csiszolásával foglalkozhatnak.

Fejlődik a gépi fordítás

Az egyre jobban működő nyelvi modelleknek köszönhetően napjainkban már mérföldekkel jobban fordítanak a mesterséges intelligenciák, mint néhány évvel ezelőtt. Kevesebb hibát vétenek, és a szövegkörnyezetet vizsgálva hatékonyabban meg tudják állapítani, hogy a kifejezéseknek melyik a legmegfelelőbb fordítása az adott nyelven.

Így sokkal egyszerűbbé válik a külföldi piacok elérése, ugyanis egy AI alapú fordítóval azonnal lefordítható egy-egy hirdetés, és már használható is a célközönség anyanyelvi piacán.

Hatékonyabb lesz a grafikai projektek kivitelezése

Már a grafikus szakmára is jelentős hatást gyakorol az AI, a következő években pedig még nagyobb teret fog nyerni. Az a szakember, aki nem ijed meg a technológiától, hanem adaptálja a mindennapi munkájába, garantáltan versenyelőnyre tesz szert a többiekkel szemben.

A különböző, grafikai munkákat támogató AI eszközök használatával temérdek időt, pénzt és energiát spórolhatnak meg a vállalkozások. Pillanatok alatt készíthetnek képeket a hirdetésekhez, bannereket a weboldalakhoz, illetve bármilyen vizuális anyagot a marketing kampányokhoz.

Könnyebbé válik a linképítési technikák alkalmazása

Linképítést a weboldalak keresőmotorokra (pl. Google) történő optimalizálásakor (SEO) használnak a marketing szakemberek. Kifejezetten fontos, hogy egy weboldalnak legyen több, jó minőségű, az adott honlapra hivatkozó linkje más weboldalakról – ugyanis a Google így előrébb rangsorolja a találati listán. Az AI az egyes linképítés technikák alkalmazása során is segítő kezet tud nyújtani.

Az AI segít azonosítani a megfelelő oldalakat

Sokszor igencsak nehéz feladat megtalálni a megfelelő oldalakat, ahová linket szeretnénk elhelyezni – legyen szó vendégblogolásról vagy éppen törött linkek felkutatásáról. Az AI viszont segíthet leegyszerűsíteni ezeket a linképítési technikákat, hiszen helyettünk elemzi az oldalakat, így nekünk már csak manuálisan kell kiszűrnünk azokat a lehetőségeket, amelyek már átmentek a rostán.

Sőt, a mesterséges intelligencia a spam oldalakat és linkeket is kiszűri, így a SEO szakemberek mindig időben kapnak figyelmeztetést. Ennek köszönhetően a spam linkek gyorsabban letilthatóvá válnak, és nem lesznek negatív hatással a weboldalra.

A marketing iparág rohamos fejlődésen megy keresztül az AI eszközök elterjedése miatt, és a változás már napjainkban is erősen érezhető. Hamarosan a korábban említett folyamatok teljes mértékben beépülnek az online marketing szakemberek mindennapjaiba, és nagymértékben segítik majd a hatékonyság
növelését. Aki még tartózkodik ezen technológia alkalmazásától, jobban teszi, ha minél hamarabb megismeri, hiszen idővel elkerülhetetlen lesz a használata. A kérdés már csak a következő: ki lesz gyorsabb a versenytársainál?
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!