A MÁV elnök-vezérigazgatója szerint átfogó fejlesztésekre van szükség

Kék hírek, 2021.02.04

Fejlesztésekre van szükség annak érdekében, hogy a kötött pályás közlekedés fenntartható legyen, illetve a vasúti közlekedés vonzereje növekedjen, amely fejlesztéseknek a pályák korszerűsítésétől, a gördülő állomány lecserélésén és a szolgáltatások fejlesztésén keresztül az állomások felújításáig és a jó közlekedési kapcsolatok megszervezéséig kell kiterjednie - erről beszél Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a Portfolio hírportál Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia - a fővárosi közlekedés aranytartaléka című online konferenciáján csütörtökön.

Az elnök-vezérigazgató kiemelte: Budapest a magyar vasúti közlekedés legmeghatározóbb térsége, a kötött pályás útvonalakon közlekedők kétharmada érinti a budapesti elővárosi vonalakat, minden második vonat - legyen az személyforgalmi vagy teherszállító - befut a fővárosba.

Jelenleg Magyarországon a vasúti pályák mindössze 2,4 százaléka alkalmas óránként 140 kilométernél nagyobb sebességre, miközben a visegrádi országok átlaga 5-6 százalék - mutatott rá Homolya Róbert utalva arra, hogy az ország második legforgalmasabb szakaszán, a Budapest-Vác vonal fővárosi részén a vonatok alig több mint 30 kilométeres sebességgel képesek haladni.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!