BFK: indul a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése

Kék hírek, 2021.05.03

Indul a Városliget autómentesítéséhez szükséges közlekedési fejlesztések tervezése: a kisföldalatti végállomásánál az M3-as autópályáról érkező 1500 autónak P+R-parkoló, Rákosrendező déli vége fölött új híd épül majd villamossal, kerékpárutakkal, járdákkal - közölte a Budapest Fejlesztési Közőpont (BFK) hétfőn az MTI-vel.

A BFK közleménye szerint hétfőn kiírták a közbeszerzést a P+R-parkolóházak tervezésére a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál, továbbá aláírták a szerződést a Rákosrendező fölötti, Szegedi úti új híd tervezésére.

Az új hídon a 3-as villamosgyűrű mellett áthaladhatnak kerékpárosok, gyalogosok és a két kerület közötti autóforgalom is áthajthat majd a Rákosrendező vágányai fölött. A nyertes tervező a Speciálterv lett - írták.

A BFK közölte azt is, hogy elindult az autómentes Városligetről szóló honlapjuk az automentesvarosliget.hu címen. A BFK a tervező bevonásával kérdőíves igényfelmérést kezdeményez majd az új honlapon, hogy a környék lakói és az itt közlekedők elmondhassák a véleményüket a közlekedési fejlesztésekről.

A Városliget autómentesítésének terveit a városvezetés és a kormány egyetértése alapján a BFK készíti elő.

A közleményben idézik Fürjes Balázst, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárt, aki azt mondta, a cél világos: a Városligetet teljes egészében vissza kell adni a gyalogosoknak, pihenni vágyóknak, a park intézményeit látogatóknak, futóknak, sportolóknak és a kerékpárosoknak.

Autómentessé válik a Hősök tere és a Kós Károly sétány, csúcsidőn kívül pedig az Állatkerti körút is. A felszíni parkolás - az Állatkerti körút egy rövid szakaszát kivéve - a Városliget teljes területén megszűnik, helyette új mélygarázs nyílt kormányzati beruházásban a Dózsa György út mentén, a korábbi 56-osok tere alatt - mutatott rá.

A BFK kitért arra is, hogy az autók számának csökkentéséhez az északkeleti régió vasútvonalainak (veresegyházi, hatvani vonal, Gödöllői Hév) fejlesztésével, az agglomerációs megállókban és állomásokban létesülő P+R-parkolókkal együtt kell az intézkedéseket megvalósítani.

A közleményben idézik a BFK vezérigazgatóját, Vitézy Dávidot is, aki elmondta: a felüljárón átvezetett villamos az egyik leghatékonyabb fővárosi villamosfejlesztés, a most csonka 3-as villamosgyűrű tovább vezetése révén fontos kapcsolatok jönnek létre a hálózaton. Az új felüljárón folytatódhat a külsőbb pesti kerületek összekötése.

A BFK a Bosnyák tér felől érkező villamosvonalat az új hídon és a Szegedi úton át a Béke térig tervezteti meg, itt kapcsolódni fog a Lehel utca - Béke utca tengelyén haladó vonalhoz - közölte.

Mint írták, arról, hogy a villamos onnan pontosan merre, milyen viszonylatként közlekedik majd, a most induló tervezési folyamat során a BFK a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) közösen hoz majd döntést.

A cél az, hogy az új villamosvonal a lehető legjobb közlekedési és hálózati kapcsolatokat biztosítsa. A beruházás részeként a 82-es trolibusz meghosszabbítását is tervezi a BFK a Kassai térig, a BKK javaslatára és velük együttműködésben - írták.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!