Vitézy Dávid közölte: szerda reggel megjelent a nyílt európai uniós közbeszerzési felhívásuk, így indul a tervezés.
Csütörtökön a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsán sok év után megállapodás született a fővárosi önkormányzat és a kormány között arról, hogy a kabinet átveszi és megvalósítja ezt a fejlesztést. Így Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár felügyeletével, a BFK irányításával elkezdődik a kelenföldi csomópont továbbfejlesztése - írta a BFK vezérigazgatója.
A legfontosabb változás, hogy az elővárosi Volán-buszok végállomása átkerül az Etele térről az őrmezői oldalra. A Volánbusz járatai oda egyszerűbben, rövidebb úton, gyorsabban, kevesebb üzemanyagot elégetve juthatnak el, nem kell az Egérút felé kerülniük. A helyi buszok többségének már most is Őrmezőn van megállója vagy végállomása, így a Volánbusz és a BKK járatai a jövőben egy közös, fedett, terminálról indulhatnak, ahol a buszra zárt helyen lehet majd várni - közölte Vitézy Dávid.
Az új állomáson lesz például - az eddig hiányzó szolgáltatások közül - nyilvános illemhely és újságos is. A kelenföldi P+R-kapacitás is nőni fog a mostani 1000 férőhelyről legalább 1500-ra, és terveznek egy többszintes parkolóházat is. A kerékpárosok számára is készülnek majd tárolók, de taxidrosztok, K+R parkoló - ahol csak addig állhat meg az autó, amíg az utasok kiszállnak - is létesülnek - sorolta.
A BFK a munka keretében nemcsak a buszpályaudvar és a P+R parkoló terveztetését rendeli meg, hanem a Kelenföldi pályaudvar térségének átfogó vizsgálatára és elemzésére is szól a közbeszerzés - közölte.
A bejegyzés szerint a tervezőnek javaslatot kell majd tennie a buszvégállomás Etele téren felszabaduló területének hasznosítására, ahol cél a zöldterületek növelése.
Vitézy Dávid kitért arra is, hogy például megkezdik a vizsgálatát egy, a vágányok felett átívelő új vasútállomási épület kialakíthatóságának, amely közvetlenül kapcsolódna az összes peronhoz, valamint új utasforgalmi peron létesítését is tervezik.
Ugyancsak a tervezés része a közelben tervezett dél-budai centrumkórház tömegközlekedési megközelíthetőségének javítása, a villamoshálózat ilyen célú lehetséges fejlesztésének vizsgálata, a 19-es és 49-es villamos átvezetésével az őrmezői oldalra és onnan az új szuperkórházhoz - jelezte.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!