TV műsor

A lett médiahatóság betiltotta a Rosszija RTR orosz tévécsatorna műsorainak sugárzását

Külföld, 2021.02.08

A lett médiahatóság betiltotta a Rosszija RTR orosz tévécsatorna műsorainak sugárzását az országban - erről a testület elnöke számolt be hétfőn Twitter-üzenetben.

Az Interfax orosz hírügynökség szerint Ivars Abolins, a médiahatóság elnöke a közösségi oldalán azt írta, hogy a testület február 15-i hatállyal egy évre felfüggesztette a Rosszija RTR működési engedélyét. A tisztviselő hozzátette, hogy "védik az információs terüket, korábban is védték és a jövőben is védeni fogják".

A lett médiahatóság még tavaly júliusban azt állapította meg, hogy a Rosszija RTR tévéállomás 60 perc című vitaműsora gyűlöletkeltő, ezért elkezdte a csatorna adásának korlátozását, egyben kilátásba helyezte, hogy az eset megismétlődése esetén megtiltják sugárzását.

Magyarázatként azt írta a hatóság, hogy a 2020. július 10-i adásban a műsor vezetője és résztvevői olyan kifejezéséket használtak, amelyeket viszálykeltőnek lehet értékelni. A műsorban Ukrajnát terrorállamnak nevezték, míg akkori elnökét, Petro Porosenkót terroristának.

A lett médiatörvények szerint az ilyen műsorok nem tartalmazhatnak erőszakra uszító, gyűlöletkeltő tartalmakat - emlékeztetett a hatóság.

Ukrajnában a minap tiltották be egy oroszbarát politikus tulajdonában lévő három csatorna működését azzal az indokkal, hogy orosz propagandát terjeszt.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!