Az uniós számvelőszék jelentése szerint az alapvető digitális készségekkel rendelkező, illetve nem rendelkező felnőttek közötti, úgynevezett digitális szakadék jelentős eltéréseket mutat az egyes tagállamok között.
Noha az Európai Bizottság iránymutatással szolgált és támogatást nyújtott a tagállamoknak, mégis viszonylag kevés uniós finanszírozású projekt irányult kifejezetten a felnőttek alapvető digitális készségeire, digitális továbbképzésére. Hiába van szó kiemelt területről, a tagállamokban kifejezetten a digitális képzést célzó projektek a 2014-2020-as időszakban csupán mintegy 2 százalékát tették ki az unió munkahelyteremtést segítő támogatásának - írták.
A jelentés szerint 2019-ben több mint 75 millió munkaképes korú európai felnőtt nem rendelkezett alapvető digitális készségekkel sem. Ez különösen az idősebbekre, az alacsony iskolai végzettségűekre és a munkanélküliekre volt jellemző. Ugyanakkor mára a munkahelyeknek már több mint 90 százaléka igényel legalább alapszintű digitális készségeket - mutattak rá.
A számvevők arra emlékeztettek, hogy a 2021-2027-es időszakra vonatkozóan az Európai Bizottság célja, hogy a 2019-es 56 százalékról 2025-re 70 százalékra emelkedjen az alapvető digitális készségekkel rendelkezők aránya. Ehhez egyebek mellett a jövőbeli uniós programokra meghatározott összegek elosztása, a részcélok meghatározása, valamint a digitális készségek következetes értékelésére van szükség a folyamatosan változó digitális környezetben.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!