Szerdán és csütörtökön rendezik meg a Budapest Fashion & Tech Summit (BFTS) digitális konferenciát

Kultúra, 2021.11.30

Szerdán és csütörtökön rendezi meg a Budapest Fashion & Tech Summit (BFTS) nemzetközi digitális konferenciát a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) - tájékoztatta az ügynökség kedden az MTI-t.

Az MDDÜ közleménye szerint, az online eseményre a világ minden tájáról csaknem 40 szakértő csatlakozik be, akiknek megszólalásait az esemény Facebook-oldalán ingyenesen követhetik az érdeklődők. A rendezvény a fenntarthatóság, a tudásmegosztás, a kulturális örökség, valamint az e-kereskedelem és a megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelíti meg és mutatja be a divatipar jövőjét.

Az angol nyelvű konferencia vezetésében az idén egy világhírű keynote speaker, Suzy Menkes segédkezik. A brit újságíróval és divatkritikussal a nézők egy exkluzív beszélgetést is meghallgathatnak.

A szakértők összesen 12 országból, többek között Csehországból, Lengyelországból, Szlovákiából, Hollandiából, Franciaországból, Olaszországból, Kanadából és az Egyesült Államokból jelentkeznek be élő videós előadásokkal a BFTS hivatalos Facebook-oldalán. Az idei év újdonságaként a konferencia a Decentraland névre hallgató Metaverzum virtuális világában is követhető lesz - emelik ki a közleményben.

A konferencián olyan neves szakemberek osztják meg tapasztalataikat, mint Amanda Cosco, az Electric Runway alapítója; Baldaszti Péter, a Nanushka társalapítója és vezérigazgatója; Chris Burt Allen influencer; Gili Biegun, az olasz Joys Magazine főszerkesztője; Matthew Drinkwater, a London College of Fashion's Innovation Agency vezetője; Samata Pattinson, a Red Carpet Green Dress vezérigazgatója vagy Zadrian Smith, újságíró és stylist.

A közleményben Bata-Jakab Zsófiát, az MDDÜ vezérigazgatóját idézik, aki elmondta: a BFTS lehetőséget ad arra, hogy egy olyan nemzetközi szakmai párbeszédet hozzanak létre, amely során szakmai tanácsokkal és egyéb eszközökkel támogathatják egymást a szervezetek és a piaci szereplők.

Hozzátette: a rendezvény egyik fő célja, hogy elősegítsék a közös gondolkodást, lehetővé tegyék a hatékony információcserét és együtt keressenek választ azokra a kérdésekre, amelyek leginkább hatással vannak ma a divatipar jövőjére.

"Idén új innovációs megoldásokkal érkezünk, a konferencia idejére egy virtuálisan felépített showroomot is elindítunk magyar divat- és designtermékek bemutatására" - mondta.

A konferencia első napja a fenntarthatósági panellel veszi kezdetét, amelynek kerekasztal-beszélgetése a fenntarthatóság kihívásait és a felelősségvállalás kérdéseit vizsgálja a divatiparban. A beszélgetést követően a nézők egy workshophoz csatlakozhatnak, ahol bárki felteheti a kérdéseit. A következő panel során arról tájékozódhat a közönség, hogy hogyan formálta a divatipart az e-kereskedelem, illetve az előadók a világjárvány által megváltozott fogyasztói szokások szemszögéből közelítik meg az iparág jövőjét.

Mint írják, a második nap az edukáció és kulturális értékek panellel kezdődik, amelynek kerekasztal-beszélgetése feltárja az ágazat és területének sokszínűségét, összetettségét és a divatoktatás gyakorlatait. Ezt követően a "fashion business" panel előadásai a 21. század divatiparát elemzik, amely során a nézők hasznos információkat kaphatnak arról, hogyan építhetnek karriert ma a divatiparban.

Az Ügynökség a Metaverzum digitális világában egy virtuálisan felépített showroommal is bemutatkozik, amelyben a magyar tervezők egyedi darabjai egy kattintással közvetlenül meg is vásárolhatóak a Budapest Select Concept Store oldalán. Ezentúl NFT (non-fungible token) formában is elérhetőek lesznek az alkotások, amely a tervezők munkáinak virtuális értékesítését segíti.

A divatipari konferenciát egy régiós kerekasztal-beszélgetés zárja, amely során a V4-es országok szakmai képviselői reflektálnak a divatipar fenntarthatósági kihívásaira. A résztvevők Dorota Stepniak, a Content-story kreatív igazgatója; Olo Krizova, a Czech Fashion Council vezérigazgatója; Zuzana Bobikova, a Slovak Fashion Council vezérigazgatója és Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója, akik Keszeg Anna kultúrakutatóval beszélgetnek.

A BFTS idei rendezvénye kiemelt figyelmet szentel a környező országok programba való becsatornázására, amellyel az ügynökség elősegíti, hogy a régió és a V4 országok szakmai szereplőinek jelenléte az eddiginél erőteljesebb legyen a nemzetközi színtéren - áll a közleményben.

Mint írják, a konferencia pénteken egy side eventtel folytatódik az érdeklődők számára, a kerekasztal-beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy az MDDÜ felhívja a figyelmet a fenntarthatóság kiemelt fontosságára a divatipart érintő változások esetén.

A BFTS a Magyar Divat & Design Ügynökség őszi tematikus rendezvénysorozatának utolsó állomása. Az öt hazai és nemzetközi eseményből álló Fashion & Design Autumn a digitális konferenciával zárul. Az esemény a Budapest Fashion & Tech Summit hivatalos Facebook-oldalán és a Decentraland Metaverzumában is élőben követhető, valamint a BFTS hivatalos YouTube-csatornáján később visszanézhető.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!