A személyes ajánlások, amelyeket angolul Word of Mouth (WOM) néven ismernek, még mindig hatékonyak a digitális korszakban. De miért is van ekkora ereje a szájreklámnak? Mert az emberek inkább mások tapasztalataira támaszkodnak vásárlási döntéseik során, mintsem egy adatgyűjtő algoritmus javaslatára.
Gondoljunk csak bele egy tipikus helyzetbe: próbálsz egy jó pizzériát találni helyi éttermek között, amikor egy kollégád ajánl neked egy remek helyet. Kinek a szava dönt? Az ismerősödé vagy az interneten talált értékeléseké? Valószínűleg a munkatársad tanácsára hallgatsz. Az embereknek szükségük van megbízható forrásokra, mivel az információval szinte eláraszt minket a világháló.
Hogyan segít ebben a MiniCRM?
A MiniCRM olyan rendszereket kínál, amelyek elősegítik a sikeres ügyfélkapcsolatokat, megkönnyítve az értékesítési folyamatot. Bár technológiai megoldásokban is élen jár, igazi előnye a felhasználói támogatás minőségében rejlik.
A MiniCRM szoftvere segíthet abban, hogy az ügyfeleiddel kialakított kapcsolatokat hatékonyan kezeld, ezáltal növeld a pozitív szájreklám kialakulásának esélyeit.
Miért ilyen hatásos a szájreklám?
A kutatások kimutatták, hogy a vásárlók közel 90%-a bízik közvetlen környezete ajánlásaiban, és előnyben részesíti azokat a márkát, amelyeket barátok és családtagok ajánlanak. Az emberek 92%-a inkább hisz szerettei véleményének, mint a reklámoknak.
Azonban érdemes odafigyelni arra is, hogy a rossz élmények is gyorsan szárnyra kapnak. Ha negatív véleményeket hallanak egy étteremről, hamar elterjedhet a hír és távol tarthatja a potenciális ügyfeleket. Egy rossz tapasztalat hatására az emberek 26%-a teljesen elkerüli az adott márkát. Ráadásul, a negatív vélemények sokkal gyorsabban és szélesebb körben terjednek.
Hogyan segítheti mindezt a marketinged?
1. Kiváló ügyfélszolgálat biztosítása – Az ügyfélszolgálat minősége sokszor jobban megragad az emberek emlékezetében, mint maga a termék. Az ügyfélélmény pozitív irányba terelése alapja lehet a megfelelő szájreklámnak.
2. Túlszárnyalni az ügyfelek várakozásait – Nemcsak a jó termékek számítanak. Ha sikerül túlteljesíteni az elvárásokat, azzal máris örökre nyomot hagysz. Egy kedves gesztus vagy egy kis extra meglepetés nagymértékben hozzájárulhat a pozitív visszajelzésekhez.
3. Értékelések ösztönzése – Az emberek 95%-a olvas vásárlás előtt véleményeket. Ha korábbi, elégedett ügyfeleid megosztják tapasztalataikat, akkor növelheted az új ügyfelek bevonzásának esélyét.
4. Közösségi média kihasználása – A közösségi oldalak tökéletes helyszínt biztosítanak a pozitív szájreklám terjesztéséhez. Kreatív tartalmakkal és érdekes sztorikkal könnyen építhetsz közösséget.
A szájreklám tehát egyértelműen nagy befolyással bír a márkák sikerére, és ha pozitívan alkalmazzák, nagyszerű eredményeket hozhat. Ahhoz azonban, hogy ezt ki tudjuk használni, nem árt betartani a fentieket.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!