Egyre szembetűnőbbek a különbségek a nagy szolgáltatók és a kis futárcégek között

PR-cikkek , 2025.06.27

A legfrissebb hírek szerint a városi kézbesítési szolgáltatások piacán egyre jobban kirajzolódnak azok a különbségek, amelyek a nagy csomagszállító cégek és a kisebb, helyi futárszolgálatok működése között feszülnek.

Hajtás Pajtás futár Míg az országos hálózatokat üzemeltető vállalatok a méretükből fakadóan elsősorban automatizált és depóalapú rendszerekkel dolgoznak, addig a kis cégek közvetlen, gyors és személyes megoldásokkal igyekeznek megtartani pozíciójukat a piacon.

Automatizált rendszer vagy személyes részvétel?

Az egyik legnagyobb különbség, hogy a kis futárszolgálatok, mint a Hajtás Pajtás szolgáltatása, háztól-házig, kézből-kézbe dolgoznak, közvetítő depók nélkül, kimondottan az aznapi, akár 60 percen belüli kézbesítést kínálva. Egyedi időpontokban történő kézbesítésre is van lehetőség, beleértve az éjszakai és hétvégi szállításokat, akár vidéki vagy külföldi címekre is. Ez különösen előnyös lehet azoknak a magánszemélyeknek és kisvállalkozásoknak, akik gyors, megbízható és lokális megoldást keresnek.

A nagy csomagszállító cégek ezzel szemben központi raktárakon és regionális elosztóállomásokon keresztül juttatják célba a küldeményeket. Ez a modell hosszabb kézbesítési időkkel járhat, különösen városon belüli szállítások esetén. Egyes küldemények akár 24-48 órát is töltenek a rendszerben, mielőtt a címzetthez érnének, még akkor is, ha a feladó és a címzett egyazon kerületben található.

Központi ügyfélszolgálat vs. közvetlen kapcsolat

A felhasználói élmény szempontjából is markáns eltérések tapasztalhatók. A nagy cégek ügyfélszolgálata jellemzően automatizált, a telefonos menürendszerek, e-mail sablonválaszok és chatbotok dominálnak.

Ezzel szemben a kisebb szolgáltatók esetében valódi személyek veszik fel a telefont, gyorsan válaszolnak az e-mailekre, és szükség esetén egyedi megoldást kínálnak. Ez a fajta közvetlenség a felhasználók számára nemcsak kényelmesebb, hanem megbízhatóbb is lehet, hiszen kevesebb az esély az információ elakadására.  

A kézbesítés módja sem mindegy

A nagy futárcégek járműparkja jellemzően dízel- vagy benzinüzemű furgonokból áll. Bár egyre több helyen jelennek meg elektromos járművek, az arányuk továbbra is alacsony. A kisebb, városi szolgáltatók ezzel szemben gyakran biciklis vagy teherbiciklis kézbesítést végeznek, amit szükség esetén elektromos furgon egészít ki. Ez nemcsak a környezetterhelés szempontjából jelent különbséget, hanem a városi forgalomban való manőverezés terén is előnyt jelent, miközben a kiszállításokat alacsony karbonlábnyommal végzik.

A fentiek alapján nem meglepő, hogy a felmérések szerint egyre több magánszemély és cég fordul a lokális futárszolgálatok felé. A gyors reagálás, az átlátható árképzés és a személyre szabott megközelítés olyan előnyök, amelyekkel a nagy rendszerek gyakran nem tudnak lépést tartani, különösen akkor, ha a megrendelő nemcsak egy csomagot szeretne célba juttatni, hanem gyorsaságot, személyre szabhatóságot, ügyfélélményt is elvár.

(Webrádió)


Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!