Hogyan ismerheted fel, ha baj van a marketingessel?

PR-cikkek , 2024.10.01

A jó bornak ma már igenis kell cégér - sajnos lehetsz bármilyen profi szakember, ha a terméked vagy szolgáltatásod nem kap kellő figyelmet, akkor nem igen lesz sikerélményed.

Monitor A lehetséges marketingeszközök sorában egy jelentős szeletet képvisel a PPC, mellyel valamilyen formában mindenki találkozik előbb-utóbb, aki az interneten hirdet.

A PPC (Pay Per Click) egy gyűjtőfogalom, mely magában foglalja az összes hirdetési formát, mely során az adott felület kezelőjének fizetsz a hirdetésedre érkező kattintások után. Idetartoznak például a közösségi médiában futtatott kampányok, a weblapok bannerjei, illetve a keresőmotorokban megjelenő hirdetések is (utóbbira kiváló példát adnak a klasszikus Google hirdetések).

A Markestic szakemberei felhívták a figyelmünket arra, hogy bár a PPC egy rendkívül hatékony marketingeszköz is lehet, abszolút nem mindegy, hogy ki és hogyan kezeli a kampányokat. Az alábbiakban bemutatunk néhány intő jelet, amelyek arra utalnak, hogy nem a legjobb kezekben van jelenleg a vállalkozásod marketingje.

Eredmények és optimalizáció hiánya

Ha a PPC specialistád nem ellenőrzi minden nap a fiókjaidat, illetve nem szán időt a heti rendszerességű optimalizációra, az semmiképp sem jó jel. Könnyen lehet, hogy egy ideig így is fog valamilyen szinten működni a dolog, de közel sem maximális hatékonyságon - és itt el is érkezünk a következő ponthoz, vagyis az eredmények hiányához.

Ha nem jönnek a várt eredmények, az egyértelmű jele annak, hogy valami nem okés: ez lehet a hanyagság következménye, de olyat is láttunk már, amikor foglalkozott a megbízott a fiókkal, de egyszerűen nem tudta hatékonyan elérni a célközönséget. (Utóbbi gyakran megesik például B2B tevékenységet folytató ügyfelek esetén. )

Passzív hozzáállással, ötletek nélkül nehéz lesz előrelépni

Nem valami jó jel, hogyha a PPC ügynököd csak úgy végrehajtja a kampányokat, de igazából semmi ötletet, egyedi meglátást nem tesz hozzá - ez nem biztos, hogy sokkal többet ad, mintha te magad próbálnád megoldani a hirdetések kérdését.

Egy jó marketinges folyamatosan agyal rajta, hogyan lehetne még jobb eredményeket elérni - ötleteket ad neked, új stratégiát dolgoz ki, tesztel, illetve folyamatosan méri a kampányok teljesítményét és levonja belőle a megfelelő következtetéseket.

A kommunikációs problémák beszédesek

Bár nem te vagy a marketinges, lényeges, hogy mindig pontosan átlásd, hogy mi történik a cégedben - éppen ezért alapvető fontosságú, hogy rendszeresen megkapd a megfelelő információtartalmú riportokat. Ha ez nincs meg, az intő jel! 

Ezenfelül az egyéb kommunikációs gondok se jelentenek jót: ha a PPC szakember késik a találkozókról vagy lemondja azokat, nem, vagy csak nagyon későn válaszol az e-mailekre, esetleg nem veszi fel a telefont, az óriási bajt jelent!

Bármelyiket tapasztalod az előbbiekben felsoroltak közül, érdemes őszintén átgondolnod, hogy valóban jó személy kezeli-e a hirdetéseidet. Ha nem, keress megbízhatóbbat - ez a te vállalkozásod, a te döntésed!

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!