A légi közlekedés kiszámíthatatlansága nem egyszer okozott már sokaknak komoly problémát, anyagi károkat.
Mai cikkünkben összegyűjtöttük, hogy egy ilyen helyzetben milyen kártérítésre számíthatunk. Persze ehhez jó, ha van utasbiztosításunk. Ennek kiválasztásában és megkötésében lehet segítségünkre a CoverMe
utasbiztosítás online kalkulátor, aminek a segítségével a különböző biztosítók, például az Allianz vagy az Alfa ajánlatait tudjuk összevetni.
Mikor vagyunk jogosultak kártérítésre?
Mintegy 20 éve él a jogszabály, miszerint legalább 3 órás késésnél, ha a repülő érintette az EU valamelyik tagállamának légterét, az utas jogosult kártérítésre, mégpedig az út hosszával arányosan. Ez nem érvényes rossz időjárási viszonyok esetén. Arra pedig fel kell készülni, hogy a bejelentés feldolgozása akár 120 nap is lehet.
Járattörlés és hosszabb késés esetén mi a teendő?
Járattörlésnél az utasok vissza kell, hogy kapják a jegyárat, vagy átfoglalják egy másik járatra az utat. Ez utóbbinál a légitársaságnak kell gondoskodnia az ellátásról (étel, ital, szállás, transzfer).
Az lényeges, hogy 5 órát meghaladó repülőkéséseknél lehet igényelni a jegyár visszatérítését, de ezt a légitársaságnak fel is kell ajánlania.
Néhány gyakorlati példa
És hogy mindez hogyan néz ki a gyakorlatban? Például az Allianznál minimum 6 órás késés számít biztosítási eseménynek. Az Union utasbiztosítás Repülő+ szolgáltatása pedig még a poggyászkésésre is vonatkozik, és a
repülő késése vagy törlése miatt a külföldön felmerülő költségeket is visszatéríti. AZ EUB Air & Cruise 4 óránál hosszabb késés esetén térít vissza, és még a kártérítés behajtásának költségét is.
Mit tegyünk, ha a repülő késik?
Ha késik a járat, az alábbiakra mindenképp figyeljünk!
- A legfontosabb, hogy időben legyünk a reptéren, és folyamatosan figyeljük a járatinformációkat!
- Az utasbiztosítás része legyen a járattörlés, -késés, útlemondás!
- A kézipoggyászunkba tegyük a gyógyszereinket és az egyéb fontos dolgokat.
Néhány tipp az online kalkulátorhoz
Amikor az említett online kalkulátort használjuk, ne feledkezzünk meg a családos kedvezmény beállításáról! Ezzel akár 20%-ot is spórolhatunk! Az asszisztencia szolgáltatások szerte a világban elérhetőek, és különösen jó szolgálatot tesznek egy váratlan betegség vagy baleset esetén. Ha kell, éljünk vele! Amennyiben pedig megvan az “igazi”, és meg is kötöttük a biztosítást, a CoverMe appban is elérhető lesz a kötvényünk.
Bízunk benne, hogy hasznos információkat nyújtottunk a járattörlés, járatkésés esetére! Éljünk a jogszabályok adta lehetőségekkel, mert ilyenkor a kártérítés megillet bennünket! Ami nagyon fontos: bárhová is utazunk, legyen utasbiztosításunk.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!