Mit érdemes tudni az ügyféladat platformokról?

PR-cikkek , 2024.08.28

Az ügyféladat platform (CDP) segítségével elképesztő sikereket lehet elérni a webáruházakban.

Macbook Pro Napjainkban a marketing technológia hihetetlen ütemben fejlődik, nem szabad lemaradni a nagy növekedésről. A neves cégek is látják a lehetőséget a marketing technológiai eszközkészlet CDP-vel történő bővítésében.  

A Konverzió Mester CDP-ről szóló cikkéből megismerheted az alapokat, és azt, hogy milyen elképesztő sikereket érhetsz el vele a webáruházadban, hogyan profitálhatsz ebből a technológiából.

Customer Data Platform (CDP) 

A Customer Data Platform (CDP) egy olyan integrált szoftvermegoldás, amely segít a cégek számára összegyűjteni, rendszerezni és kezelni azokat az adatokat, amelyeket különböző forrásokból szerez az ügyfelekről. A CDP által egységes és átfogó ügyfélprofilt lehet létrehozni, amellyel támogathatóak a személyre szabott marketingkampányok, és így jelentős mértékben javítható az ügyfélélmény. Világszerte építik be a CDP-ket a marketing technológiai eszközkészletükbe a cégek.  

A hagyományos marketing eszközkészlet

Az olyan rendszerekkel, mint a DMP és a CRM az a gond, hogy az adatokat külön tárolják, így nem hoznak létre egy egységes átfogó képet az ügyfelekről. Egyikük sem összesíti az adatokat egyetlen valós képet nyújtó forrássá. Gyakran megfigyelheted, hogy a hagyományos marketing technológiai eszközök nem működnek jól együtt.  

Emiatt az adatok elvesznek, vagy nem maradnak konzisztensen kezelve az eszközök között. Továbbá biztonsági, adatvédelmi és azonosítási problémák is jelentkeznek. Mivel sok különböző rendszert és eszközt kell használni, amelyek más-más adatokat gyűjtenek, a marketingesek nehezen tudják időben piacra vinni a munkájuk eredményeit.  

Összegezve elmondható, hogy a hagyományos marketingeszközök nem tudnak egységes, összekapcsolt és azonnali cselekvésre alkalmas ügyfélélményt biztosítani. A CDP-k, vagyis az ügyféladat platformok megoldják az előbb említett problémákat. Egy olyan marketingrendszer, amely egyesíti a cég ügyfelektől származó adatait különböző csatornákból, és így lehetővé teszi az ügyfélmodellezést. A CDP különböző forrásokból gyűjti az adatokat, és ezeket egyesíti. Továbbá az adatokat megosztja minden más rendszerrel, amelynek szüksége van rá.

Customer Intelligence Platform (CIP)

A CIP, vagyis a Customer Intelligence Platform a CDP továbbfejlesztett változata. Ez már nemcsak az első féltől származó adatokat tartalmazza, hanem a nulladik féltől származó adatokat is, amelyek segítségével még részletesebb betekintést nyerhetsz. Továbbá mesterséges intelligenciát és gépi tanulást használ az adatok feldolgozásához és elemzéséhez.  

A CDP vagy CIP olyan rendszer, amely minden más érintkezési pontból és eszközből adatokat nyer, és ezeket egységes ügyfélprofilba rendezi. Ennek köszönhetően megbízható információforrást biztosít az egész vállalat számára valós időben.

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!