Fónagy: az utasbarát vasúti szolgáltatás kialakítása a következő feladat

Belföld, 2015.07.31

Magyarországon a vasúttal kapcsolatos műszaki fejlesztési irányok jók, a következő időszakban a feladat ezen vívmányok átültetése az utasok jobb kiszolgálása érdekében - mondta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára péntek este az M1 aktuális csatornán.

Fónagy János szerint elérendő mintaként szolgál a német vasúthálózat, amely tömegméretekben a legmegbízhatóbb Európában, a legjobban szolgálja ki az utasokat.

Kifejtette, hogy 2010-ben egy lepusztult, háború utáni vasút volt Magyarországon, megszüntetett pályákkal, több mint 300 milliárd forint adóssággal, szétzilált szervezeti intézményrendszerrel, eladott teherszállító üzletággal.

Öt év alatt a magyar reformok hatására a vasútnak átlátható egységes szervezeti rendszere lett, csaknem 380 kilométer vasúti pályát korszerűsítettek, több tucat motorvonatot állítottak forgalomba, továbbá 2010 óta munkabéke van, a vasutasok jövedelme 12 százalékkal növekedett, nem voltak tömeges elbocsátások, leállítások és a korábban bezárt 39 vasútvonalból 11-et újra nyitott a kormány - részletezte az államtitkár.

A 2020-ig tartó uniós költségvetési időszakra jutó ezer milliárd forintos támogatásról elmondta, hogy továbbra is döntően a nemzetközi fővonalakat, illetve a fizetős utasok nagy hányada által használt elővárosi vasutakat korszerűsítik, fejlesztik. Hozzátette: jelenleg 39 jogcímen vehető igénybe vasúti kedvezmény, az utazók túlnyomó része ingyen, vagy nagyon kedvezményesen utazik, ami jelentős terhet ró az állami költségvetésre.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!