A szakember Háy György repülésbiztonsági szakértővel együtt erről a Germanwings 9525-ös járata katasztrófájának második évfordulója alkalmából beszélt az M1 aktuális csatorna kedd esti műsorában.
Makai Gábor hangsúlyozta, nem az a legfontosabb kérdés, hogy a pilóta, aki a francia Alpoknak vezette a gépet, depressziós volt-e, mert egy okra nem lehet visszavezetni egy öngyilkosságot, ez egy folyamat, amelynek az utolsó állomása a rombolás.
Háy György elmondása szerint a baleset óta többféle ajánlás is született, a pilótákat újra elkezdték szűrni, egy pilóta soha nem maradhat a pilótafülkében és az ajtó zárására is vannak már javaslatok. Ezek egyike, hogy biometrikus adattal lehetne csak nyitni az ajtót, de olyan elképzelés is született, hogy a mosdó a pilótafülkén belül legyen, bár ez nagyobb átépítést igényel.
A Germanwings 9525-ös, Barcelona és Düsseldorf közötti járata 2015. március 24-én ütközött az Alpoknak Franciaországban. A későbbi vizsgálatok kiderítették, hogy a másodpilóta, Andreas Lubitz kizárta a fülkéből a kapitányt, és szándékosan vezette a hegyoldalnak a légitársaság Airbus A320-asát. A katasztrófában a fedélzeten tartózkodó 150 ember életét vesztette.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!