BKK: villamosokkal végeznek terheléspróbát a Szabadság hídon

Kék hírek, 2024.04.03

Terheléspróbákat végeznek a Szabadság hídon az elkövetkezendő napokban: a BKV megbízásából éjszakánként villamosok foglalják el az átkelőt, hogy a szakemberek megfigyeljék, a hídszerkezet miként reagál a fővárosban jelenleg közlekedő villamosok terhelésére - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.

Közleményük szerint a vizsgálatokon az üzemeltető állományában lévő valamennyi villamostípus, többi között olyan CAF-járművek terhelését is megnézik a hídon, amelyek már jelenleg is közlekednek Budapesten.

A villamosok tengelyterhelésének a hídszerkezetre gyakorolt hatását április 2. és 7. között vizsgálják az éjszakai órákban, és ezért ezeken a napokon a hidat éjfél és hajnali 4 óra között lezárják a közúti forgalom elől.

A cél egyrészt, hogy pontos képet kapjanak arról, milyen szerelvények közlekedhetnek a jövőben a hídon. Másrészt az, hogy rendelkezésre álljanak azok az információk, amelyek alapján megállapítható: a további járműtípusok közlekedéséhez milyen feltételeket kell teljesíteni az átkelőn.

A híd 2008-as felújításakor ugyanis az akkor közlekedő villamosok paramétereit vették figyelembe, és az újabb, alacsony padlós, modern járművek eltérnek azoktól.

A mérések kiértékelése után arról is pontos adatok állnak rendelkezésükre, hogy a leendő Újbuda-Újpest-villamostengelyen milyen villamosok közlekedhetnek - mutattak rá.

Közölték, a bonyolult vizsgálatokat a BKV megrendelésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem munkatársai végzik.

A híd lezárására azért van szükség a vizsgálatok idején, hogy a szakemberek pontos képet kapjanak a hídszerkezetet érő hatásokról.

Kitért a BKK arra is, hogy az Újbuda-Újpest-villamostengely jövőbeni létrejöttével kényelmes és gyors közlekedést lehetővé tévő kötöttpályás kapcsolat valósulhat meg Dél-Buda és Észak-Pest között, a belváros érintésével.

Hamarosan megkezdődhet a projekt előkészítése és tervezése, amelynek előfeltétele a BKK által benyújtott, a tervezési projektelemet is tartalmazó támogatási kérelem jóváhagyása. Ezek az első lépések ahhoz - írták -, hogy a villamosok visszatérhessenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére. A projekt megvalósulásával a budapesti villamoshálózat több évtizede hiányzó szakasza épülhet vissza.

Az előzetes várakozások alapján a rövidebb menetidőnek és az átszállásmentes kapcsolatoknak köszönhetően akár 8-9 ezer új utas is megjelenhet a közösségi közlekedésben - jelezték a közleményben.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!