Az idén június 9. és 15. között zajló fesztivál szervezői több mint 3000 nevezésből választották ki az idei versenyfilmeket - közölte hétfőn a Nemzeti Filmintézet (NFI) az MTI-vel.
Traub Viktória filmje egy szürreális, hibrid, ember-állat lényekkel benépesített világban játszódik, és a kapcsolódás, a megfelelések, az önelfogadás dilemmáit vizsgálja. Főhőse Paula, a kentaurlány kisvárosi pedikűrösként emberi lábakra vágyik. Amikor megismerkedik Arnolddal, a krokodilférfival, első látásra egymásba szeretnek. A 2D rajzanimációs technikával készült rövidfilmhez egyedileg készített digitális ecsetekkel festett textúrák anyagszerű hatást keltenek, ez jól kiegészíti és hitelessé teszi a szürreális karaktereket.
A rendező szerint a cselekmény a két főszereplő kudarcra ítélt szerelmének története, mert amíg a kentaurlány emberi lábakról álmodik, a ló a saját identitását tagadja meg, a krokodilférfi pedig a ragadozó karakterét próbálja elnyomni magában. "A filmben az elfojtás és megfelelési kényszer anatómiája foglalkoztatott, illetve az a kérdés, hogy ha a szerelem és az önelfogadás konfliktusba kerül egymással, melyik kerül ki győztesen" - idézi a közlemény a rendezőt, aki a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem animáció szakán végzett 2008-ban és jelenleg az egyetem doktorandusz hallgatója multimédia szakirányon, valamint az egri Eszterházy Károly Egyetem tanársegédje. Az alkotó 2008 óta szabadúszó tervezőként és animációs rendezőként dolgozik. A Vastojás és a Sellők és rinocéroszok című filmjei a világ számos fesztiválján szerepeltek sikerrel, utóbbit a Magyar Filmkritikusok Szövetsége 2018 legjobb animációs filmje díjával tüntette ki.
A Cipők és paták az NFI támogatásával a Pi Produkció gyártásában készült a Solaz Media és a Paprika Studios koproducerekkel, továbbá a TV Paint támogatásával. Zenéjét Kalotás Csaba jegyzi, a forgatókönyvet a rendező Bak Zsuzsannával és Dus Polettel közösen írta, sound designere Vadon Zoltán, producere Dus Polett.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!