"A testet elhagyó lélek képe, az emberi lét kiüresedésének metaforája az európai kultúra egyik legegyetemesebb motívuma és egyértelműen a Földközi-tenger térségének mitológiáiban gyökerezik. Ami megszületett, annak el is kell pusztulnia, bármennyire is fájó ezzel szembenéznünk. A születő dolgok mindennél inkább romlandóak" - írta a kiállítás meghívójához csatolt, Jovián György sajátos "romlás-esztétikájának" világába bevezető soraiban Zuh Deodáth, az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem docense, a kiállítás kurátora.
Az emberépítette világ ember általi elpusztításáról, a világ kivéreztetéséről, a háborúskodás előszeléről született víziókat felvonultató, a művész több évtizedes munkásságát átölelő kiállítás anyaga a kurátor szerint nem öncélú, nem tagadása semminek, a karakterisztikus elemek rúttá növelésével sem kíván ironikus és szatirikus hatást kelteni, hanem azzal szembesíti nézőit, hogy elmúlás az élet része.
A szilágysomlyói születésű, egyetemi tanulmányait a bukaresti Nicolae Grigorescu Képzőművészeti Főiskolán végző, 1982 óta Magyarországon élő és alkotó, Jovián György képzőművész kiállítása annak a sorozatnak is része, amelyen a bukaresti magyar kulturális központ művészeti akadémikusok, illetve MMA-ösztöndíjasok munkáit mutatja be a bukaresti közönségnek.
A kiállítást a művész jelenlétében Zuh Deodáth kurátor nyitja meg. A megnyitón közreműködik Csendes László, hegedűművész.
A kiállítás május 10-ig tekinthető meg a Liszt Intézet bukaresti központjában.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!