Mint a brüsszeli Balassi Intézet közleménye felidézi, a brüsszeli Szépművészeti Palota, a BOZAR az első világháború lezárásának századik évfordulója alkalmából programsorozatot szervezett, amelynek részeként a közönség a hétvégén három időpontban láthatja a különleges tárlatot.
A Too Soon, Too Late szervezői és a részt vevő művészek arra keresik a választ, hogy mi maradt a gyökeres változás iránti vágy által átjárt, 1918 utáni művészetet meghatározó politikai és művészeti szándékból, mit jelent ma az avantgárd, és mi a szerepe a történelmi emlékezetnek a kortárs művészetben.
A magyar, osztrák, cseh, litván, lengyel, román, szlovák és belga alkotók munkáikhoz azokat a változásokat vették alapul, amelyek meghatározták hazájukat az elmúlt száz évben. A világháború után kialakult új Európa olyan mozzanatait ragadták meg, amelyek a társadalmat formálták. A művészek performanszon, zenén, videóinstalláción és táncon keresztül mutatják be a múlt század fejleményeit, az avantgárd örökségét három nemzedékkel később.
Sőrés Zsolt installációjának nézői-hallgatói az "instabil akusztikus rendszerek és folyamatos hangrétegek révén szembesülnek az idő és időtartam folyamatos változásával". A darab a zenei hagyományokat meghaladva a formára, a hangra mint a tudatfolyam lehetőségére helyezi a hangsúlyt.
A 90 perces performansz alatt a közönség szabadon mozoghat a különböző installációk, előadásrészek között, önálló értelmezést hozva létre a művészeik közös munkájáról.
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!