Hogy ellenőrizd Google hirdetéseid hatékonyságát?

PR-cikkek , 2023.12.13

Az online hirdetésekben kevésbé gyakorlott felhasználók gyakran esnek abba a hibába, hogy – úgymond – rákeresnek magukra a Google-on, ezzel ellenőrizve a hirdetésüket.

Macbook Air
A gesztus érthető, ha valaki vesz egy cégtől egy óriásplakáthelyet, bizonyára időnként szívesen elkocsikázik előtte, hogy minden rendben van-e, vagy csak pusztán büszkeségből is szívesen nézegeti.

Például a SocialWings google hirdetéskezelés szolgáltatását igénybe vevő ügyfelekben is felmerül az igény, hogy lássák a megrendelt szolgáltatás eredményét. Gyakran, főleg a kezdők bizony ehhez a magukra guglizós módszerhez folyamodnak, pedig ezzel nem fognak hasznos információhoz jutni, azt is elmondom miért.

Hogy működik az algoritmus?

A probléma megértéséhez először azt kell tisztázni, hogyan is működik a Google algoritmusa. Először is, azt kell tudnod, hogy a találati listák egyediek. Ha te és én egyszerre beírunk a Google kereső mezőjébe egy adott kulcsszót, mondjuk azt, hogy „online marketing ügynökség”, messze nem ugyanazt a találati listát fogjuk kapni. Az algoritmus figyelembe veszi a lokációnkat és a korábbi kereséseinket, hogy csak a leglogikusabb szűrési szempontokat említsem.  

És akkor még ott van a kulcsszó kérdése is, hiszen egy valamire való Google hirdetési kampány nem egy, hanem 10 vagy éppen 100 kulcsszóval zsonglőrködik, az egész csomag hatékonyságát nem lehet megítélni random keresgéléssel.

Miért ne keress magadra?

A gond az, hogy ezzel az ellenőrzős gyakorlattal még ártasz is magadnak, akkor is, ha rákattintasz a megjelenő hirdetésekre, és akkor is, ha nem. Az első esetben megjelent a hirdetés, de nem eredményezett kattintást, a második esetben pedig kattintott valaki a hirdetésre (amiért fizetni is fogsz, mint hirdető), de nem vásárolt. Az algoritmus mindkét esetből azt fogja tanulni, hogy a hirdetésed nem hatékony adott kulcsszóra, hátra fogja sorolni, illetve növekedni fog az adott kattintás költsége.

Arról nem is beszélve, hogy lehet, adott napon, amikor magadra keresel, az aznapi kereted már kimerült, így nem is jelenik meg a hirdetés, de éppen azért, mert a napi elvárt teljesítményt már hozta.

Akkor mi a megoldás?

A megoldást a Google Ads kínálja, hiszen a fiókodban naprakészen tudod ellenőrizni a kampányaid állását, eredményeit. Olyan hirdetéskezelővel, aki valamiért nem akarja, hogy hozzáférésed legyen a saját fiókodhoz, sosem szabad kezdeni. A normális alapállás az, hogy a hirdetési fiók a te tulajdonodban van, és a hirdetések kezelőinek te adsz jogosultságot, amit el is vehetsz, ha akarsz.

Persze ez nem azt jelenti, hogy adminisztrátori jogaid birtokában bele is kell piszkálnod az éppen futó hirdetésbe, melynek kezelésével megbíztál egy szakembert. Ha nem értesz valamit, vagy nem tetszik valami, először kérdezz, akár távolról is, hiszen ma már egy képernyőmegosztással is mindent alaposan ki lehet vesézni.

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!