Képméretezési guide social médiához

PR-cikkek , 2023.12.19

Te jártál már úgy, hogy megszerkesztettél egy képet, tökéletesnek tűnt, de ahogy kitetted FB-ra, lemaradt egy fontos infó? Szinte mindannyian küzdöttünk már hasonló problémával.

Social Szerencsére a képszerkesztők segítségünkre vannak, de azért nem árt tisztában lenni néhány ún. ökölszabállyal.  

Például azzal, hogy mely social média felületen, milyen méretek működnek jól. Ebben a témában naprakésznek kell lenned, mert az online platformok nonstop változnak. Hol találod az aktualitásokat? Például a Prioris oldalán egy speciális útmutató segít Neked.

Miért fontos?

Nem csak az információs tartalom miatt lényeges, hogy jó méreteket használj egy-egy kreatív elkészítése során. Brandépítés szempontjából is fontos! Egy igényes, egységes megjelenés a már meglévő és jövőbeni ügyfeleid számára is vonzóbb lesz.   

Sok múlhat az apró részleteken is. A két leggyakrabban használt social média platform, a Facebook és Instagram képméretezési praktikáiban mindenképp érdemes alaposabban elmerülni.

Képméretek FB-ra

Amikor fotót töltesz fel Facebookra, JPG vagy PNG formátumot válassz! Milyen egyéb tényezők számítanak még? 

  • Profilképeknél figyelj arra, hogy kerek formában kell minden részletnek megjelenni. Asztali gépen 170x170, okostelefonon 128x128 képpont a helyes méretezés.
  • Az FB cover ne legyen nagyobb 100 KB-nál, desktopon 820x312, mobilon 640x360 pixeles képet javasolt használni. A minimum méret 400x150, a maximum pedig 1958x754 legyen.  
  • Jó tudni, hogy a feed kreatívokat nem vágja le ugyan a Facebook, de érdemes 1200x630-as arányt használni, hogy a lehető legjobban kitöltsék a képernyőt. Több kép esetén hozz létre galériát, 1200x1200-as méretben!
  • Az esemény cover 1200x628 pixel legyen. Ezt előre szerkeszd meg, mert ha feltöltötted, nem fogsz tudni változtatni.
  • Az FB Story mérete helyesen 1080x1920 képpont. Itt ügyelj arra, hogy a kép alsó és felső 14%-ára ne írj semmit! Emellett minimum 500 pixeles fotó jöhet csak szóba.

Insta képhasználat

Szerencsére jóval szélesebb a mozgástered Instagramon, ugyanis a négyzetes mellett álló, fekvő képformátumot is tudsz már alkalmazni. További fontos tudnivalók, ha igazi guru szeretnél lenni:

  • az Insta profilkép szintén kör alakú, a mérete pedig 320x320 képpont.
  • Feed-ben fekvő formátumban 1080x566, állónál 1080x1350, négyzetesnél pedig 1080x1080 pixel a jó méretezés. Bármilyen is legyen a tájolás, a képek 161x161-es méretben fognak majd betöltődni. Galériánál is ezek a szabályok követendők.
  • Történetnél az 1080x1920 képpont a mérvadó. A Facebook előírásokhoz hasonlóan itt is ügyelni kell az alsó-felső 14% szabadon hagyására!

Az említett főbb szabályok mellett érdemes jól ismerni a két felület hirdetési paramétereit is. Lehet például feed, jobb oldali oszlop, Messenger, Marketplace vagy IGTV a reklám, az elrendezése pedig négyzetes vagy fekvő is. Mind más és más trükkökkel tehető igazán profivá, látványossá. Célszerű a Prioris oldalán informálódni, hogy naprakész lehess a képméretezésben.

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!