Minden bizonnyal ez nem egyszerű feladat, ugyanis nehéz eldönteni, hogy melyik ügynökség tud majd a legmegfelelőbb módon azonosulni a cégeddel. Az alábbi cikk a segítségedre lehet abban, hogy a legfontosabb szempontokat figyelembe véve, ki tudd választani a megfelelő digitális ügynökséget.
A cég korábbi munkái
Számolnod kell azzal, hogy az online marketing egy rejtélyes, állandóan változó iparág, emiatt a cégeken belül a munkakörök és a szakemberek sűrűn változhatnak. A tartalmak létrehozásától egészen a stratégiák tervezésén át, a szakemberek koordinálásáig rengeteg feladat hárul a marketing ügynökségekre. Minden ügynökség elkezdi egy bizonyos szinten az alapoktól, de a szakemberek révén rendelkeznek olyan szakmai tudással, amelyre tudnak alapozni. Ajánlott a közös munka előtt utánajárni, hogy az adott ügynökség milyen nagyobb cégekkel volt korábban kapcsolatban. Azok a cégek, akik tapasztaltak a professzionális design, UX, honlapkészítés területén, határozottan előnyben vannak.
Árak és megközelíthetőség
Mindkettő fontos szempont. Napjainkban utat tört magának az online kommunikáció, azonban a személyes találkozókra is szükség van. A fővárosi segítség jól jön a budapesti cégeknek, míg más városokban előbb kerül a választás környékbeli ügynökségekre. Fontos megemlíteni, hogy a külföldi piacra való nyitás alapvető feltétele a többnyelvű weboldal, és az sem árt, ha az ügynökség rendelkezik korábbi nemzetközi tapasztalattal. Az árat tekintve nem mindig az olcsóbb a jobb választás. Figyelembe kell venni a szolgáltatások palettáját és a referenciákat is.
Az ügynökség sokoldalú csapata
Az olyan ügynökségek, mint a
Selector kreatív csapatában több szakember is megtalálható, akik a célközönségek adatait használják fel a tervek és kampányok elkészítéséhez. Íme néhány fontos pozíció:
Marketing menedzser
A marketing menedzser vezető szerepet tölt be az ügynökségnél. Fő feladatai a marketingtervek és stratégiák kidolgozása, illetve a marketingcélok szem előtt tartása. Az eredmény elérése érdekében gondosan használja fel a rendelkezésre álló erőforrásokat.
SEO specialista
A versenyképes digitális marketing ügynökség figyelembe veszi a keresőoptimalizálást, vagyis a SEO-t. A SEO szakember feladata a kulcsszókutatás, linképítés, weboldal tartalmai és technikai optimalizálása, valamint az átfogó SEO stratégia kialakítása.
Szövegírók / reklámszövegírók
A digitális marketing ügynökségek számára kiemelten fontos egy értékes portfólióval rendelkező kreatív szövegíró alkalmazása. A célközönség számára vonzó hangvételű szövegeket szükséges publikálni.
Social Media Manager
A közösségi média-menedzser munkája meghatározó, hiszen ő felel a közösségi médiára feltöltött összes tartalomért. Nem utolsó sorban pedig az ezekhez kapcsolódó marketingstratégiát, kampányokat is a közösségi média-menedzser kezeli.
Grafikus
A jó tartalom mellett elengedhetetlen a minőségi kép és grafika. A látványos dizájn szükséges a weboldalon, a blogon, infografikán és egyéb illusztráción. A lényeg, hogy felkeltse az érdeklődést.
E-mail marketing szakértő
Ezek a szakemberek hatékonyan építik fel a marketing automatizálást, e-mail marketinget, amely összefoglalja online és offline is a cég összes marketing-kampányának tervezését, koordinálását, mérését.
PPC specialista
Egy sikeres digitális marketing ügynökség egyik legfontosabb tagja a PPC specialista, aki az online marketing hirdetésekre specializálódott. Ismerniük kell a digitális hirdetési platformokat, hiszen ők felelnek a kattintásalapú hirdetési kampányokért.
A digitális marketing ügynökségek munkája kiemelten fontos és hatalmas felelősség. A Selector Digitális Marketing Ügynökség csapattagjai képesek a legújabb módszereikkel cégedet a legelőnyösebb irányokba fejleszteni.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!