A régi Volkswagen bogár a valaha volt egyik legnépszerűbb autótípus, amelyet mi sem bizonyít jobban, minthogy a gyártásával csak tavaly nyáron hagyott fel végleg a Vw. Persze mint szinte mindennek, ennek az autótípusnak is van modernizált változata, ugyanakkor az első, ősrégi bogár nagyon sok embernek megdobogtatja a szívét. Így volt valahogy ezzel az amerikai Scott Tupper és édesapja is, akinek elege lett abból, hogy nem lát rá rendesen a forgalomra, ezért épített egy óriás bogarat magának.
Az első elgondolás szerint a "Bogzilla" 50%-al nagyobb lett volna az eredeti változatnál, csakhogy azt nem lehetett volna legálisan az úton használni, így maradtak a 40%-nál. Fogták az eredeti, 1959-es Vw bogarukat és az adatait betáplálták a komputerbe. A digitalizációt követően 40%-al megnövelték az eredeti méreteket, majd egyedi elemekből legyártották az óriást.
Az alvázat egy Dodge teherautó adja, míg a túlméretes autó mozgatásáról egy 5,7 literes V8-as Hemi motor gondoskodik, amely szintén egy Dodge-ból, egy Magnumból származik. Az erőforrás elvileg 340 lóerős, legalább is a gyári értéke ennyi.
A végeredmény valami fenomenális lett, szinte minden egyezik a nagy előddel, de azért néhány kényelmi extra beépítésre került, ilyenek például az elektromos ablakok és a központi zár, valamint a hűthető-fűthető ülések.
Tupper ugyanakkor hozzátette: az autó rendkívül népszerű, amikor például autópályára hajt vele, rengetegen megbámulják a hatalmas bogarat, amely méreteit tekintve nagyobb, mint egy Hummer. Már kérője is akadt volna a gigászi autóra, egyelőre azonban nem gondolkodik az eladásán.
(Webrádió)
Címkék
Volkswagen
Vw Beetle
Véleménye van? Szóljon hozzá!