Az első képek az erősen álcázott utódról 2022 áprilisában bukkantak elő, majd októberben jött egy magából kicsit többet megmutató prototípus. A Ferrari jelenleg különböző, V8-as motorral, de a Roma alkatrészeivel ellátott modelleket tesztel. Ugyanakkor az autó láthatóan nagyobb a Roma-nál és a V12-es szigorú hangja is összetéveszthetetlen.
A videón jól látható, hogy az autó sofőrje, illetve a mellette ülő mérnök a határon vezeti a sportautót, figyelik a kitörési pontokat, egyes szakaszokon nehezen tudja kontroll alatt tartani.
A prototípusban elhelyezett V12-es erőforrásról egyelőre nem sokat tudni, az biztos, hogy a Ferrari számára az lenne a legegyszerűbb megoldás, hogy a már meglévő 6,5 literes motorján csiszoljon valamennyit, hiszen a 812 Competizione így is 819 lóerőt teljesít. Még 2021-ben olyan hírek kaptak szárnyra, mely szerint a Ferrari turbófeltötőt rakna a hatalmas szívómotorra, azonban ezen a videón is jól kivehető, hogy szívómotorról van szó, tehát elképzelhető, hogy a Ferrarinál elvetették a feltöltős erőforrás ötletét.
A mai modern trendnek megfelelően a Ferrari a turbó helyett inkább hibrid rendszert rakhat a 812 Superfastba, amely egy kisebb elektromos motort jelentene a 6,5 literes V12-es szívó mellé. Egy ilyen rendszer nagyjából 900 lóerő leadására lehet képes, amely lehetővé tenné, hogy a 812 Superfast utódja beékelődjön a 819 lóerős 296 GTB és a zászlóshajó SF90 Stardale köze, amely ugyebár 986 lóerős teljesítményre képes.
(Webrádió)
Címkék
Ferrari 812 Superfast
Véleménye van? Szóljon hozzá!