Hankó Balázs kiemelte: a honi pedagógusképzésben létezik egy "egri modell", amelyből tanulni kell. Alapja az értékek megőrzése és továbbörökítése, ezek kiemelt feladatai az egyházi fenntartású felsőoktatási intézményeknek, különösen egy olyan világban, amelyben a mesterséges intelligenciáról és számos más kihívásról beszélhetünk - tette hozzá.
Egerben tudják: az intelligenciához lélek is kell. Az itteni képzés mindemellett a gyakorlatra fókuszál, amihez a főegyházmegye mint intézményfenntartó ideális feltételeket biztosít, és felismerve a jövő szempontjából a pedagógusképzés jelentőségét, egyedi ösztöndíjjal, támogatással is segíti az ebben résztvevőket - húzta alá.
Érték továbbá az egyetem nemzetközi hallgatók iránti nyitottsága éppúgy, mint a térségi szerepéhez fűződő felelősségtudata - jegyezte meg az államtitkár emlékeztetve: a közel 250 éves egri felsőoktatásról a pedagógusképzés jut legtöbbek eszébe. Ma, amikor több mint ezer diplomát ad ki az intézmény, ennek közel 40 százaléka ehhez, a fontos szakterülethez kapcsolódik - mondta.
Szavai szerint az egri modell alapja a magyar pedagógusképzés megújításának is, mellyel szélesebbé és rugalmasabbá tehető e képzési irány. Az új szemlélet része nyitni a szakképzési centrumok felé, hogy a térség pedagógusképző egyetemeivel együttműködve alakítsák át és erősítsék meg az óvodapedagógus képzést, hasonlóan a műszaki és természettudományi területeken már működő modellhez - közölte.
Ennek köszönhetően a felsőoktatásba 76 százalékkal többen jelentkeztek idén a szakképzésből, míg összességében 67 százalékkal többen, 14 ezren választották a pedagógusképzést Magyarországon, közülük minden tizedik jelentkező az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemet - tájékoztatott Hankó Balázs. Egerben megduplázódott az óvodapedagógus képzést választók száma, tanárnak, tanítónak pedig 30 százalékkal többen jelentkeztek, ami a jó pedagógus utánpótlásra is reményt ad - jegyezte meg.
Kitért arra is, hogy az új rendszerben lehetőség nyílik az óvodapedagógusok számára 2 év további képzést elvégezve tanítói oklevél megszerzésére. Egerben is látszik, hogy a 2-3 féléves, már meglévő alap- és mesterdiplomákkal tanári végzettséget kínáló képzéseknek nem csupán jelene, de jövője is van, ezért ezek megerősítése is cél egyetemi gyakorlati képzőközpontok fókuszba helyezésével - fogalmazott.
(FOTÓ)
(MTI)
Véleménye van? Szóljon hozzá!