TV műsor

Kormánypárti és ellenzéki lapok főszerkesztőit perli Szabó Bálint

Belföld, 2020.11.03

A Szegedma.hu és Szeged.hu főszerkesztőitől egyaránt 5-5 millió forint sérelemdíj megfizetését várja Szabó Bálint önmagát pártoktól függetlennek valló szegediönkormányzati képviselő.

Szabó Bálint A képviselő azért várja a sérelemdíjat, mert állítása szerint szeptember 28-án valótlanul állították a két főszerkesztő által irányított hírportálok, hogy őt bírósági elfogató parancs alapján őrizetbe vették a rendőrök.

Az ügy előzménye, hogy idén március 18-án az önkormányzati képviselő autójával megállt az Anna kúti kereszteződésben, ezzel megbénította mind a négy szegedi villamos közlekedését. Szabó Bálint március 15-én egy Facebookon közzétett videójában arra szólította fel az önkormányzatot, hogy állítsa le a szegedi helyi közösségi közlekedést, mivel az fölösleges pénzkidobás és a pandémia miatt egyidejűleg fokozott veszélyforrást jelent. A város lakóit pedig arra kérte, hogy bojkottálják a villamosok, buszok és trolibuszok használatát. Mivel a felhívásnak kevesen tettek eleget, a képviselő a figyelemfelkeltésnek ezt a látványos, ám közlekedésbiztonság szempontjából veszélyes útját választotta.

Az ügyből hivatalos rendőrségi eljárás lett, és mivel a képviselő sokadszorra sem vette át az eljáró hatóság idézését, egy hódmezővásárhelyi bírósági tárgyalás után békéscsabai
rendőrök vártak rá és kihallgatták. Az elektronikus média két jelzett szereplője – a képviselő állítása szerint- azonban egészen másként számolt be az eseményekről. A szegedi önkormányzat által működtetett szeged.hu főszerkesztője által jegyzett tudósításban az szerepelt ugyanis, hogy kétszeres bírósági elfogatóparancs volt hatályban a képviselő ellen, aminek alapján a rendőrök őrizetbe vették, ami Szabó szerint szemenszedett hazugság. Az igazság – állítása szerint- ugyanis az, hogy gyanúsítotti előállítására került sor, és a mintegy félórás kihallgatás után pedig szabadon távozhatott.

A szegedma.hu sem állított igazat a képviselő szerint ugyanis az esetről írt tudósításában, „Újra bilincsben Szabó Bálint!’’ című cikkükben több valótlan állítás is szerepelt, mert őt nem vitték el bilincsben a vásárhelyi bíróságról. A két internetes portál tudósításait a média több szerkesztősége is átvette anélkül, hogy az információkat leellenőrizték volna, állítja Szabó Bálint. Szabó ezért további négy országos sajtóorgánum ellen indított pert, mindegyiktől helyreigazítást, illetve 1-1 millió forint sérelemdíjat követelve. A szegedma.hu helyreigazítást nem, viszont pontosítást közölt október 20-án, miután Szabó Bálint hivatalosan is felszólította a szerkesztőséget. A képviselő azonban ezt nem fogadja el, így fenntartja, a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (röviden KESMA) tartozó lappal szemben fennálló követelését.

A szeged.hu ezt nem tette meg, ezért a portáltól 3 millió forint kártérítést követel a képviselő, ráadásul a cikket jegyző főszerkesztőt rágalmazás miatt 5 millió forint sérelemdíj megfizetésére perli. Szabó szerint a felelős kiadók nem fogják sokáig tűrni, hogy az általuk kiadott lapok a sérelem és kártérítési díjak, valamint helyreigazítások miatt szakmailag és gazdaságilag ellehetetlenüljenek.
(Webrádió)

Címkék

Szabó Bálint
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!