Japánban 2019 óta nem látott szintre javult a fogyasztói hangulat márciusban

Gazdaság, 2024.04.09

Márciusban 2019 óta a legmagasabb szintre erősödött a japán fogyasztói bizalmi index.

Kedden közölt kormányzati adatok szerint a japán fogyasztói bizalmi index 39,5 pontra, 2019 áprilisa óta a legmagasabbra emelkedett az előző havi 39,0 pontról.

Az indikátor emelkedése azt tükrözte, hogy a japán fogyasztók megítélése javult a jövedelemnövekedés és a foglalkoztatás tekintetében, valamint a tartós fogyasztási cikkek vásárlására mutatott hajlandóság is erősödött.

Márciusban a válaszadók 92,4 százaléka számított arra, hogy a következő 12 hónapban emelkednek a fogyasztói árak, ami 0,9 százalékpontos növekedés az előző hónaphoz képest.

A felmérés március 15-én készült 8400 háztartás részvételével.
(MTI)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!