Mit tanulhatsz az Üzletkötés Tízparancsolatából?

Gazdaság, 2021.10.21

Annak, aki profi üzletkötővé vagy értékesítővé szeretne válni, számos lehetősége van, hogy kurzusokon és képzéseken vegyen részt.

Kézfogás Amennyiben magadnak szeretnéd beosztani az idődet, egy könyv is remek választás lehet. Ha valami igazán magvasat keresel, érdemes a kezedbe venned Frank Aponyi könyvét, az Üzletkötés Tízparancsolatát.  

A következő cikkben megnézzük, mi az, ami miatt mindenképpen érdemes beszerezned ezt a könyvet, de nem csak azért, mert a borítója szépen mutat majd a polcodon, hanem azért is, mert kiváló ismeretanyag lapul benne, ami csak arra vár, hogy elsajátítsd és profitálj belőle.

Hogyan juss el a döntéshozóhoz?

Nem kell ahhoz feltétlenül hideghívásból dolgoznod, hogy ez a probléma ismerősnek tűnjön a számodra. Sok esetben egy hétköznapi házaspárnál is kiderülhet, hogy egyáltalán nem az hordja a nadrágot, akire elsőnek gondoltál, és ugyanez megeshet egy ajánlott céges ügyfélnél is, akiről kiderülhet, hogy a felettesei felé elszámolással tartozik. Érdemes tehát fejleszteni az ilyen irányú készségeidet, hogy mihamarabb kiszűrd, a döntéshozóval van-e dolgod, és ha nem, akkor ne fektess túl sok meddő energiát az értékesítésbe ezen a szinten, hanem érj el mihamarabb ahhoz az emberhez, akivel neked ténylegesen tárgyalnod kellene!

Szereted a könyveket, de neked inkább valami közvetlenebb tudásanyag lenne szimpatikus? Keresd fel a SalesKurzus.hu weboldalát a legjobb értékesítési tréningekért, és tudj meg mindent a szakmáról!

Hogyan különböztesd meg a vevőtípusokat?

Nem minden vevő egyforma. A különbözőségük miatt pedig nem lehet mindenkinek egyformán értékesíteni sem. Van, akit a számok győznek meg, akad, akikre a lelki dolgokkal lehet hatni. De ahhoz, hogy tudd, melyik módszert alkalmazd, nem árt, ha felismered, milyen típusú vevővel van dolgod. Egy biztos, ha ezt megtanulod helyesen alkalmazni, számtalan ajtó fog kitárulni előtted, amiket eddig talán hiába döngettél.

Fektess tehát minél több energiát abba, hogy megismerd a vevőidet, hogy jellemzően milyen igényeik vannak és hidd el, a fáradozásod meghozza majd a gyümölcsét.

Mik az üzletkötés főbb szakaszai?

Lehet persze a tárgyalásokat és megbeszéléseket ötletszerűen, érzésből végigvinni, de sokkal kifizetődőbb, ha van egy vezérfonal, aminek a mentén végig a kezedben van az irányítás. Szakaszokra tagoltan, mindig pontosan tudni fogod, hol is tartasz éppen, mikor milyen irányba kell indulnod ahhoz, hogy sikeres legyen az üzletkötési kísérleted.

Milyen kisördögökkel kell megküzdened?

Legyél bármilyen tapaszt is, biztosan neked is vannak olyan szokásaid, amik hátráltatnak, ahelyett, hogy tovább vezetnének a siker és az anyagi jólét felé. Fontos tehát, hogy mindig dolgozz magadon. Találd meg ezeket a visszahúzó tényezőket, szabadulj meg tőlük és szárnyalj!
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!