A vevők megszerzése csak az első lépés, hiszen a vásárlás utáni kommunikáció segítségével vissza is kell juttatni őket a weboldalra a további értékesítések céljából. A következő cikkben az alapvető marketing funkciókat, illetve eszközöket mutatjuk be.
Az első vásárlást ösztönző funkciók
Új vásárlókat és ügyfeleket szerezni mindig időigényes feladat az online térben megjelenő vállalkozások számára. A weboldal tulajdonosok részére ilyenkor külső szolgáltatások és marketing eszközök állnak rendelkezésre a látogatószerzésre. Az első vásárlást ösztönző funkciók és eszközök minél nagyobb vásárlási motivációt kell, hogy nyújtsanak a látogatók számára.
Az egyik leghatékonyabb vásárlást ösztönző marketing lehetőség a vásárlói regisztráció jutalmazása. A regisztráció általában maximum néhány percet vesz igénybe a látogató részéről, a cserébe kapott pontokkal azonban már az első vásárlás során pénzt spórolhat. Az
UnasShop segítségével elkészített webáruházak természetesen ezt a funkciót is tartalmazzák, így nem szükséges külső, bonyolult megoldásokat igénybe venni.
A másik fontos marketing eszköz a kuponküldés, amely az offline térben is hatékony lehetőségnek számít az első értékesítések elérése érdekében. A webáruházak előszeretettel alkalmazzák a kuponokat, hiszen teljes mértékben testreszabható, hogy kinek milyen kedvezmény ajánlható fel. A kuponok terén beállítható az is, hogy a kedvezmény százalékos vagy összegszerű formában jelenjen meg a potenciális vásárlók számára.
A visszatérést segítő eszközök
A vásárlók megszerzése után következhet a visszatérést ösztönző folyamatok kialakítása és megvalósítása. Az adott vásárló ilyenkor már ismeri a weboldalt, és időnként vissza is térhet szétnézni a kínálatban. Amennyiben az ügyfél elégedett volt az első vásárlás alkalmával, jelentősen könnyebb lesz újbóli vásárlásra ösztönözni.
A pontgyűjtő rendszerek segítségével a vásárló már az első vásárlást követően pontokat kap, amelyek a következő vásárlás folyamán kedvezményt biztosítanak számára. Minél több pont gyűlik össze, annál nagyobb kedvezményre lesz jogosult a vásárló. A pontgyűjtéssel így folyamatos kedvezmény adható a vásárlóknak, akik a spórolás érdekében vissza fognak térni a webáruházba.
Az árcsökkenés értesítő használata lehetőséget nyújt a felhasználók számára, hogy az adott termék árának csökkenése esetén azonnal értesítést kapjanak. Az árcsökkenés utáni értesítés azért is nagyszerű marketing lehetőség, mivel ilyen esetben a látogatónak szándékában áll megvásárolni a terméket. Ha a termék ára változik, az értesítést követően a potenciális vásárló vissza fog térni a webáruházba.
(Webrádió)
Véleménye van? Szóljon hozzá!