A hírlevél is csak akkor hasznos, ha nem a spam mappában végzi!

PR-cikkek , 2023.11.20

Egy webáruházat üzemeltetve igencsak sok dologra kell odafigyelnünk annak érdekében, hogy valóban sikeresek lehessünk.

E-mail Az egyik teendőnk nem más, mint a marketing, ami egy online bolt esetén kiemelt jelentőséget kap.

Ennek értelemszerűen sokféle eszköze van, de az egyik, még ma is jelentőségteljes módszer nem más, mint a hírlevél. Erről azonban sokan tudjuk, hogy a többségük a spam mappában végzi. Mit tehetünk ez ellen, ha egy webshop tulajdonosaként e-mail formájában is szeretnénk kommunikálni az ügyfeleinkkel?

Ha bizonytalanok vagyunk, jól jön a támogatás

Ez sok esetben igaz, de egy webáruház működtetésénél még inkább. Szerencsére akkor sem kell elveszettnek éreznünk magunkat, ha éppen híján vagyunk a lendületnek. A GrenT Média webshop support szolgáltatását ugyanis pontosan ilyen helyzetekre találták ki. Ha azonban úgy érezzük, hogy mi magunk is boldogulunk, akkor próbáljuk ki a következő tippeket!

Íme a legalapvetőbb levélküldő funkció

Ha éppen a levelezés terén vannak elakadásaink, jól tesszük, ha igénybe vesszük a mail függvényként emlegetett megoldást. Ez a PHP programnyelvbe beépített függvény, amely segítségével egyszerűen küldhetünk üzeneteket PHP-ből, a kódunk felhasználásával. Ezt a lehetőséget gyakorlatilag minden webáruház tudja alkalmazni, amely PHP alapú, így ha a miénk is ilyen, abszolút beválhat.

Ám sajnos akadnak problémák is vele, többek között a megbízhatóság terén, de például a spam szűrők is a spam mappábahelyezhetik az így küldött leveleket, ami miatt a címzett figyelmét nagy valószínűséggel el fogja kerülni a benne foglalt információ. További problémát okoz, hogy nehezen boldogulunk ezzel a módszerrel, ha túl sok e-mailt küldenénk, illetve bizonyos mellékletek és beállítások sem passzolnak hozzá. Sajnos visszajelzésünk sem érkezik arról, hogy mi történt az üzenetünkkel, ha ezt a módszert választjuk.

Lehetséges megoldások…

Jobb lehetőségnek kínálkozik, ha az SMTP-t használjuk. Itt már egy felhasználói fiókból érkeznek a levelek, és a megfelelő titkosításnak köszönhetően a spam mappa réme is kevésbé fenyeget bennünket. Ezzel a módszerrel már sokkal megbízhatóbb lesz az online kommunikációnk, megvalósíthatjuk az egyéni beállításokat, s még visszajelzésünk is lesz arról, hogy elment-e az email.

A sikerességünk azonban tovább is növelhető, például a DNS rekordok alkalmazásával. Ez ugyanis lehetőséget biztosít arra, hogy beazonosíthatók legyünk, ahogy az is kizárhatóvá válik, hogy nem spam robotok üzenetéről van szó. Ismerkedjünk meg tehát alaposabban a DKIM és az SPF rekordokkal annak érdekében, hogy valóban működőképes legyen az e-mailen történő kapcsolattartásunk az ügyfeleinkkel, vásárlóinkkal.

Ha pedig mindez túlságosan bonyolultnak hangzik, ne restelljünk szakmai támogatást igénybe venni, hiszen az online kommunikáció egy olyan eszköz, amelyre minden webshop üzemeltetéséhez szükség van.

(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!