Mitől lesz egy digitális marketing ügynökség versenyképes?

PR-cikkek , 2024.02.19

Sokan arra a döntésre jutnak, hogy rábízzák kampányukat és hirdetéseiket egy külső cégre.

Megbeszélés Minden bizonnyal ez nem egyszerű feladat, ugyanis nehéz eldönteni, hogy melyik ügynökség tud majd a legmegfelelőbb módon azonosulni a cégeddel. Az alábbi cikk a segítségedre lehet abban, hogy a legfontosabb szempontokat figyelembe véve, ki tudd választani a megfelelő digitális ügynökséget.

A cég korábbi munkái

Számolnod kell azzal, hogy az online marketing egy rejtélyes, állandóan változó iparág, emiatt a cégeken belül a munkakörök és a szakemberek sűrűn változhatnak. A tartalmak létrehozásától egészen a stratégiák tervezésén át, a szakemberek koordinálásáig rengeteg feladat hárul a marketing ügynökségekre. Minden ügynökség elkezdi egy bizonyos szinten az alapoktól, de a szakemberek révén rendelkeznek olyan szakmai tudással, amelyre tudnak alapozni. Ajánlott a közös munka előtt utánajárni, hogy az adott ügynökség milyen nagyobb cégekkel volt korábban kapcsolatban. Azok a cégek, akik tapasztaltak a professzionális design, UX, honlapkészítés területén, határozottan előnyben vannak.

Árak és megközelíthetőség

Mindkettő fontos szempont. Napjainkban utat tört magának az online kommunikáció, azonban a személyes találkozókra is szükség van. A fővárosi segítség jól jön a budapesti cégeknek, míg más városokban előbb kerül a választás környékbeli ügynökségekre. Fontos megemlíteni, hogy a külföldi piacra való nyitás alapvető feltétele a többnyelvű weboldal, és az sem árt, ha az ügynökség rendelkezik korábbi nemzetközi tapasztalattal. Az árat tekintve nem mindig az olcsóbb a jobb választás. Figyelembe kell venni a szolgáltatások palettáját és a referenciákat is.

Az ügynökség sokoldalú csapata

Az olyan ügynökségek, mint a Selector kreatív csapatában több szakember is megtalálható, akik a célközönségek adatait használják fel a tervek és kampányok elkészítéséhez. Íme néhány fontos pozíció:

Marketing menedzser

A marketing menedzser vezető szerepet tölt be az ügynökségnél. Fő feladatai a marketingtervek és stratégiák kidolgozása, illetve a marketingcélok szem előtt tartása. Az eredmény elérése érdekében gondosan használja fel a rendelkezésre álló erőforrásokat.
 
SEO specialista

A versenyképes digitális marketing ügynökség figyelembe veszi a keresőoptimalizálást, vagyis a SEO-t. A SEO szakember feladata a kulcsszókutatás, linképítés, weboldal tartalmai és technikai optimalizálása, valamint az átfogó SEO stratégia kialakítása.   

Szövegírók / reklámszövegírók

A digitális marketing ügynökségek számára kiemelten fontos egy értékes portfólióval rendelkező kreatív szövegíró alkalmazása. A célközönség számára vonzó hangvételű szövegeket szükséges publikálni.  

Social Media Manager

A közösségi média-menedzser munkája meghatározó, hiszen ő felel a közösségi médiára feltöltött összes tartalomért. Nem utolsó sorban pedig az ezekhez kapcsolódó marketingstratégiát, kampányokat is a közösségi média-menedzser kezeli.  

Grafikus

A jó tartalom mellett elengedhetetlen a minőségi kép és grafika. A látványos dizájn szükséges a weboldalon, a blogon, infografikán és egyéb illusztráción. A lényeg, hogy felkeltse az érdeklődést.

E-mail marketing szakértő

Ezek a szakemberek hatékonyan építik fel a marketing automatizálást, e-mail marketinget, amely összefoglalja online és offline is a cég összes marketing-kampányának tervezését, koordinálását, mérését.

PPC specialista

Egy sikeres digitális marketing ügynökség egyik legfontosabb tagja a PPC specialista, aki az online marketing hirdetésekre specializálódott. Ismerniük kell a digitális hirdetési platformokat, hiszen ők felelnek a kattintásalapú hirdetési kampányokért.  
 
A digitális marketing ügynökségek munkája kiemelten fontos és hatalmas felelősség. A Selector Digitális Marketing Ügynökség csapattagjai képesek a legújabb módszereikkel cégedet a legelőnyösebb irányokba fejleszteni.
(Webrádió)
 

Véleménye van? Szóljon hozzá!



Tetszett a cikk?

Ha igen, kérjük like-olja weboldalunkat!
Kövess minket a Facebookon!